Nu är det så att min grannes hund står och skäller som inåt helvete mellan 20.00-22.00 ute på deras gräsmatta/uppfart.
Detta har börjat störa mig, JÄVLIGT mycket. Med tanke på att jag sover med öppet fönster vid den här årsstiden. Grannarna är nämligen ny inflyttade. Jag är inte irriterad på hunden utan på grannarna i nuläget. Det känns som att de har stängt ute hunden eller något.
Nu till min frågor.
1. Varför håller inte hunden käft, den skäller KONSTANT i 2h? Ni som är hundägare kanske har koll.
2. Är detta olagligt på något sätt? Jag vet att det bör va tyst i bostadsområden efter 23.00 men detta är för högljutt för de närmsta grannarna.
Mvh
Senast redigerad av Mongopixel 2014-04-24 kl. 21:15.
Vad gäller tider för störning så kan vi glömma dem direkt. Den regeln är från medeltiden då alla jobbade 7-16, såg på TV o la sig för att sova kl 21.00.
I dag jobbar vi oregelbundet så det som gäller är generellt att man inte får störa mer än nödvändigt.
Jag vet inte om det är sanitär olägenhet eller en annan olägenhet.
Oavsett så får inte hunden skälla så det stör dig. Samtidigt så får du acceptera skällande till en viss gräns.
Börja med att prata med grannen o förklara din situation. Hjälper inte det så får du vända dig till kommunens miljö o hälsokontor. Antingen är de ansvariga eller så kommer de hänvisa dig vidare.
Grannen är polack och kan inte prata Svenska. Försökte prata med honom idag. Han hade också väldigt svårt för Engelska så jag tror inte han förstod något utav vad jag menade.
I vilket fall som helst får väl jag lära mig att stå ut med detta.