• 1
  • 2
2014-04-25, 01:14
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Märkligt, på vilka pizzor har man currysås? Skulle kunna tänka mig det till vanlig kebab, tortillias eller nåt, men på pizza har jag bara sett bea eller om det är orientdressing. (på kebabpizzan)

Kanske nåt lokalt fenomen... som calzkrove.

Hehe din norrlänning, finns det inge häftiga pizzor däruppe som lyder under namnet: muhammeds specialare, africana och några till
Citera
2014-04-25, 07:48
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Hehe din norrlänning, finns det inge häftiga pizzor däruppe som lyder under namnet: muhammeds specialare, africana och några till

Jag är lika frågande som christery men bor inte uppe i landet utan i Stockholm. Var finns dessa pizzabastarder?
Citera
2014-04-25, 10:33
Medlem
christerys avatar
Grävde lite och det finns ju recept, men det var currysås i påse: http://parbloggen.wordpress.com/2012...rrysas-recept/

Måste bli ganska blött får jag för mig.

Nåja, dom pizorna jag sett med curry (pulver) är ju indiana (curry+räkor) och nån bananvariant. Tja det finns fler men namnen skiljer ju åt, kycklingpizza brukar ha currypulver åxå.

Det var mer att som sås har jag bara sett det på kebab och husets special med nåt lyxkött, och aldrig curry.

Se vad man lär sig (undvika)... Gillar inte blöta pizzor, enda fullmatade som godkänns är calzone, annars ska det vara lagom av allt.
Citera
2014-04-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonentityno1
Om TS kunde svara så vore det bra. Är det en kall så är den från Martin Olsson men jag vet hur man gör den efter många års fuskande på krogen så har jag lärt mig lite knep
Kall är den

Citat:
Ursprungligen postat av christery
Märkligt, på vilka pizzor har man currysås? Skulle kunna tänka mig det till vanlig kebab, tortillias eller nåt, men på pizza har jag bara sett bea eller om det är orientdressing. (på kebabpizzan)

Kanske nåt lokalt fenomen... som calzkrove.
Förlåt jag var otydlig. Currysås när jag äter här i Norrköping får jag på både vissa pizzor och gyros
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in