2014-04-24, 18:31
Medlem
I staden jag bor så är det alltid en marknad som kommer hit och varar i 3 dagar. Alltid sett att det finns pipor och annat cannabistillbehör men har aldrig riktigt tänkt på det. Om jag nu ska köpa en pipa, vad för sorts pipa ska jag köpa? Röker aldrig pipa vanligtvis utan det har bara varit spliffar som gäller. I alla fall, vilken pipa ska jag leta efter och finns det någon sorts pipa ni rekommenderar? Tack på förhand!
Citera
2014-04-24, 18:35
Medlem
oloas avatar
Jag äger en glaspipa där man lägger i lite vatten så blir det som en bong ungefär, rekommenderar såna starkt. Första pipan jag köpte var en pytteliten pipa och den var ingen höjdare, jobbig och röka, svår och rengöra + den stank väldigt mycket.
Citera
2014-04-24, 18:36
Medlem
SeMeNoMores avatar
Finns massor av trådar i ämnet. Men jag tycker att en bong är bättre. Snällare mot halsen och ger något bättre effekt. Pipa är ju smidigare att ta med och ger absolut inte dålig effekt. Tycker det kan bli mer krångel med pipa dock, kärvar ihop sig, går sönder, luktar och kan bli väldigt varm.
Citera
2014-04-24, 18:44
Medlem
Glas är guld. Men se till att inte köpa en för liten bara, och det ska vara "borosilicate glass", det är hållbart som fan. Annan skit går bara sönder, och det gör de ofta även om man inte tappar dom.
Vanligt glas blir försvagat av att bli uppvärmt, så skiter går alltid sönder tillslut även om man är rädd om dom.
Citera
2014-04-24, 19:06
Medlem
Battery6s avatar
Träpipa lätt. Själv kör jag en liten träpipa med "hit-hål" och en glas bong. Tycker en glaspipa bara känns opraktiskt, det är ju pipan man tar med sig på äventyr och då ska den tåla lite.
Citera
2014-04-24, 19:46
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Glas är guld. Men se till att inte köpa en för liten bara, och det ska vara "borosilicate glass", det är hållbart som fan. Annan skit går bara sönder, och det gör de ofta även om man inte tappar dom.
Vanligt glas blir försvagat av att bli uppvärmt, så skiter går alltid sönder tillslut även om man är rädd om dom.
Boroglas a.k.a Labbglas, alltså bra mot värme, repor och så. Vill man vara "fin" och är ute efter boroglas är ROOR glas ett val men enligt mig väldigt överskattade. Vill du ha en billigare alt. men ändå boroglas så är black leafs: http://www.grasscity.com/us_en/black-leaf-elite-percolator-tube-ice-6-arm-perc.html ett val (Finns givetvis att köpa billigare nån annanstans, detta var bara för att visa bongen)
Vill du ha mer stryktåligare bongar så är Boost bongar ett alt, visst är det billigt glas men fan stryktåliga. (Alla 5 mm:are är stryktåliga)
Weedstar bongar är ok dom med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in