• 2
  • 3
2015-01-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ja, absolut. Men känns som att det är risk för att alla besökare håller sig runt de byggnader där de största spelar och det blir rätt tomt på flera ställen. Inte så kul att behöva ha jacka på sig inomhus heller, eller frysa när man springer mellan spelningar.
Jag hoppas, för deras egen skull, att det dyker upp folk på föreläsningarna också.
Men den största boven tror jag dock är åldersgränsen eftersom väldigt många av dessa artister nog har en stor del av sin fanskara bland tonåringarna.

Men återigen så hoppas jag att jag har fel

Ja, när jag såg dom olika platserna för spelningar konstaterade jag snabbt att det skulle bli rätt mycket spring runt i kylan och sen in i värmen. Munken tar ju exempelvis inte alls mycket folk och så kanske man åker på några konstiga regler att dom ska rota igenom ens väska (!?!) i jakt efter dricka pga alkohollagar o sånt. Jag har inte varit på way out west men du kanske har det? där är det ju massa spelningar på pubar runt omkring, visserligen är det på sommaren så man slipper bära runt på tjocka jackor men det verkar funka rätt bra. Jag tror det kommer vara rätt mycket branschfolk och även journalister på dessa föreläsningar som kommer vara.

Och som du säger, maskinen te.x som ska vara en dom större banden är det väl mest ungdomar i mellantonåren som lyssnar på
Som du säger hoppas jag att dom inte tokfloppar
Citera
2015-01-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN
Ja, när jag såg dom olika platserna för spelningar konstaterade jag snabbt att det skulle bli rätt mycket spring runt i kylan och sen in i värmen. Munken tar ju exempelvis inte alls mycket folk och så kanske man åker på några konstiga regler att dom ska rota igenom ens väska (!?!) i jakt efter dricka pga alkohollagar o sånt. Jag har inte varit på way out west men du kanske har det? där är det ju massa spelningar på pubar runt omkring, visserligen är det på sommaren så man slipper bära runt på tjocka jackor men det verkar funka rätt bra. Jag tror det kommer vara rätt mycket branschfolk och även journalister på dessa föreläsningar som kommer vara.

Och som du säger, maskinen te.x som ska vara en dom större banden är det väl mest ungdomar i mellantonåren som lyssnar på
Som du säger hoppas jag att dom inte tokfloppar

Inte varit på wow, men det är ju större artister och i Göteborg, samt att det ju är på sommaren.
Känns som att de försöker göra en minivariant på amerikanska SXSW.
Gissar att du bor i stan också eftersom du hoppas det går bra Ska inte gå själv eftersom jag ska på en annan konsert i sthlm den helgen, men är ju kul om det händer grejer i stan.
Citera
2015-02-11, 11:40
Medlem
http://www.svd.se/kultur/bransch-och...ng_4326107.svd
http://nt.se/kultur-noje/bransch-och...-10710191.aspx
Citat:
Drygt 300 delegater från stora festivaler som Coachella, Lollapalooza, Leeds och Reading finns på plats. Dessutom agenter, bokare och skivbolag, från såväl Sverige som från resten av världen.

- Det är väldigt bra med tanke på att det är vårt första år. Det är även hög kvalitet på dem som kommer. Vi har till exempel Michael Chugg här från Australien. Han är en legend som har hållit på sedan 60-talet och arbetar med band som Coldplay, säger Folkert Koopmans.

Festivalen anordnas på klubbar och i konsertlokaler runt om i Norrköping och det finns en kapacitet för 4 000 personer per dag. Men det behövs fler besökare för att Where's the Music ska gå med vinst. Folkert Koopmans sticker inte under stol med att han hoppas att festivalen ska växa betydligt.

- Det här är ett första år och vi kommer att analysera det noga. Men om man tittar på liknande saker utomland har de börjat i liten skala och lockar nu 20 000 eller 30 000 besökare, säger han.
Citera
2015-12-10, 15:24
Medlem
Where's The Music kommer nu också 2016! Rätt schyssta artister såhär långt

Miriam Bryant, Adrian Lux, Den Svenska Björnstammen, Girls Names, Livet På Faktura, Oskar Syk, Michel Dida, Panda Da Panda, Sebjak, Sigala och Teen Daze för att nämna några grymma akter!

Någon mer än jag som skall gå?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in