Citat:
Ursprungligen postat av
karl-magnus
Det är ingen där inne som vill ha en konflikt med Felicia, och det var samma med Gynning
det året hon var med. Båda är samma typ - går omkring och meddelar de andra att det
är de som gör bra tv osv osv - och outtalat eller uttalat förklarar för de andra att DE
är Big Brother. De andras personligheter/åsikter trycks ner.
När Philip inne i bikten sa att han verkligen vill ha Jenny, så kan jag lova att det var ärligt.
Sedan, eftersom inte heller Jenny vill ha Felicia emot sig, och väntar med sex med Philip
till Felicia är väck, (eller möjligen när Jenny är så full att hon bara kör..) så tömde sig
Philip i Felicia på ett synnerligen oinspirerat sätt - både innan o efter han sa det där med
att hon skulle lägga av, (vad det nu var hon gjorde).
Han ville få tömma sig, eftersom Jenny inte pallar att släppa loss o till,
förrän hon är packad, eller Felicia har åkt ut.
Och att hon lyckades få till att dom skulle hamna i bingen, var för att hon ställde
Philip mot väggen. Och då när han - pga att han inte vill ha henne som ovän. För det
vill som sagt ingen där inne - kom över mer till henne igen, så passade han på att
få tömma i den som vill ha honom, av de som han kan tänka sig att knulla.
Men det är Jenny han vill HA, innerst inne - det märker man när han rör vid henne.
och det märkte man i bikten när han pratade om henne.
Jag har själv råkat ut för Felicia-typen, och de tar hela handen när de får tag i ett finger
och fan ta den som sedan inte går hennes vilja till mötes! Och tänk då hur kul det är
att ha henne efter sig 24/7 - hon är beredd att kliva över lik för att få det hon vill
och för att vinna BB - och blir hon big time pissed off på någon där inne, så skulle
den personen få ett rent helvete, och det känner dom av, och då passar man sig.
Därför fick hon ett oinspirerat knull av Philip. Frampressat, och totalt utan känsla.
Felicia är så äckligt manipulativ och konfrontativ på ett så jävla fult sätt, att jag hatar
henne lika mkt som jag hatade Gynning, och när jag träffar på sådana personer
så är det ta avstånd till 100% som gäller!
Ja, han o Felicia "klickade" till viss del från start, men det var för att Jenny tog det
försiktigt, och det var innan han visste vad Felicia går för. Sedan märkte han att det
var Jenny han egentligen ville ha o borde satsa på, men då har Felicia redan
slagit klorna i honom och vill såklart inte beskåda hur han har sex o mys med heta
Jenny istället för henne.
Det finns inte någon där i huset som Felicia förtjänar att få, och att hon tror att hon
förtjänar att få Philip beror på ett sådant idiotiskt önsketänkande att det är löjligt!
Som sagt, jag har träffat på den typen av tjejer, och särskilt en gång - och den typen
av personer är beredda att hämnas på alla sätt och göra den andras liv till ett rent
helvete om de helt plötsligt får för sig att de på minsta sätt är svikna.
Hon är en fullständig psykopat och behöver långvarig vård. Mkt långvarig.
Jag skrev en väldigt kort sammanfattning av vad som sagts och skett mellan Felicia och Philip.
Det ligger inga egna värderingar i den sammanfattningen, den är varken kryddad med egna tankar eller tyckande.
Du verkar nästan upprörd?
Jag förstår av din text att du är färgad av egna erfarenheter och att du kan relatera till det som sker där inne. Det är intressant och jag tror att många människor känner igen sig själv och folk i sin närvaro hos deltagarna.
Det är ett socialt spel med både deltagare och oss tittare som "spelbrickor". Vi fattar tycke för, upprörs över, skrattar åt och med deltagarna. Vi vill se utveckling och förändring osv och allt detta beroende av vem vi är och våra erfarenheter. Vi identifierar oss med de inne i huset och deltagarna med varandra.
Vi vill var och en ha den "perfekta" sammansättningen av personer där inne baserat på egna preferenser, vad vi vill se, vilken slags dynamik.. bråk, lugn och ro, intriger osv.. vi är ute efter.
Det är kul, ska vara kul men också intressant och bidrar också till eftertanke hos många, talar om vem man är som person. Inget negativt i det om man inte låter sig påverkas så pass att man själv mår dåligt. Då tycker jag man ska fråga sig själv vad det egentligen ger att följa BB och om det är värt det.
Ang deltagarna. Mycket kan man läsa av och bilda sig en uppfattning om. De har alla sina grund-personligheter och dessa lyser igenom oavsett situation. Man ska också ha i åtanke att detta är ingen "normal" tillvaro för dem.
Sidor som inte tar så stor plats i det "vanliga och normala" livet utanför huset kan få en stor roll där inne och tvärtom.
Att tillskriva deltagarna olika diagnoser baserat på det som sker där inne skulle inte ge en rättvis utgång. Även om det sker på riktigt där inne och deltagarna inte är ngr skådespelare så är det inte ett normaltillstånd. Det är ett extremtillstånd och vid sådana tar våra olika sidor i våra personligheter mer plats än andra plus att deltagarna är medvetna om att det är ett spel som spelas.
Då påpekar kanske ngn att man inte kan spela ett spel i längden och att ens riktiga personlighet kommer fram för eller senare.. sant!
Dock går en del i en roll, en slags karaktär i sig själv när de äntrar huset. Beroende på vem den karaktären är, ser samspelet mellan övriga deltagare olika ut och då lär de känna den sidan av personen vilket i sin tur gör att den faller in i sin roll.