2014-04-24, 08:41
Medlem
Hej! Söker hjälp från er drogkunniga då jag misstänker att jag blivit drogad.

Igår var jag med några vänner på en bar. Jag började runt 21 med att dricka ett glas öl, ca 1,5 h efter det en cider. Är inte alls speciellt lättpåverkad men kände mig redan lite berusad efter detta, dock helt under kontroll och inte full. Vi drog vidare till en klubb där jag drack ytterligare en cider, runt 23. Var efter det ganska nära en bra berusning, vilket i sig är konstigt då jag inte brukar känna av något av så lite dricka. Menmen. Ca 1,5 h senare köpte jag ett glas vitt vin som jag i stort sett svepte. Minns inte om jag ställde från mig glaset och kollade inte när bartendern hällde upp eller ställde den på bardisken till mig. Kan även tillägga att jag tog ett glas vatten ungefär direkt efter vinet.

Efter det, ungefär 10-15 min senare, började jag må svindåligt. Blev _extremt_ trött så jag gick in på toaletten och bara satt där och höll på att ramla ner i ett hörn och somna. Jag mådde riktigt illa och höll på att kräkas (kan i princip inte spy då jag har lite av en fobi för det och på ngt vänster funkar inte mina kräkreflexer). Mådde sjukt dåligt, minns nu att jag försökte läsa toalettklottret men allt bara snurrade upp i taket, kunde inte läsa. Gick därifrån efter ca 10-15 min men kunde knappt stå på benen. Hade ingen kraft i kroppen överhuvud taget, mina vänner försökte skoja och prata med mig men jag var helt hjärndöd, hade verkligen ingen kraft att ens prata med någon. Så jag gick och satte/lade mig i ett hörn och bad alla att dra och ha kul, kände mig som en party pooper pch en tönt som spårar ur av inte så mkt alkohol.

Satt där ett tag och kände hur allt snurrade upp och ner, riktigt obehagligt. Har aldrig använt droger förutom alkohol och har aldrig fått denna sorts berusning av alkohol. Kan tillägga att samtidigt som jag var extremt trött hade jag också hjärtklappning då och då. Slutade väl med att jag fick lite panik och ringde en taxi på något sätt, runt 01:30, och åkte hem. Var helt skakig och kunde knappt stå på benen, hade typ muskelryckningar. Väl hemma ramlade jag ihop i en hög på badrumsgolvet, däckade och låg där tills runt 03:15, då jag tog mig upp och gick och la mig i sängen.

Vaknade för ngn timme sedan och är fortfarande väldigt yr, mår illa och är dålig i magrn. Kunde knappt ha en konversation med min syster imorse, och att ta sig till badrummet var en jäkla kamp. Nu ligger jag utslagen i sängen, aldrig mått såhär.

Kan jag ha blivit drogad? Vad tror ni? Det skulle i princip bara kunna vara dålig dagsform, trötthet och lite alkohol i en dålig kombo, men jag känner att det här var extremt. Uppskattar alla svar!
Citera
2014-04-24, 08:58
Medlem
RullaDens avatar
fan va skumt, är du brud eller?
Något måste ha lagts in i din drink för så märklig blir man inte på ett par drinkar.
Citera
2014-04-24, 09:04
Medlem
Resanhems avatar
Låter precis som att du fick i dig för mycket alkohol. Att bli drogad är nog väldigt mycket mer sällsynt än folk tror.
Citera
2014-04-24, 09:07
Medlem
Koljarovs avatar
På beskrivningen tycker jag inte att det verkar vara en vanlig drog typ benso utan kanske en opiat.
Fast mest tycker jag att det påminner om ett blodtrycksfall (alternativt blodtryckstopp) som spökar.
Troligtvis ångestrelaterat.
Citera
2014-04-24, 09:38
Medlem
Om du är orolig över att du blivit drogad, ring sjukvårdsupplysningen o fråga vad du ska göra.
Citera
2014-04-24, 09:41
Medlem
Längd/vikt? kille eller tjej? Du säger att du blir berusad innan vinet, men sedan tror att någon lagt något i vinet? Har sätt folk flippa ur på låga mängder alkohol. Tvivlar på att du blivit drogad. Kanske ska ta det lungt med alkohol.
Citera
2014-04-24, 09:43
Bannlyst
Du blev inte drogad det låter mer som en sorts matförgiftning som inträffade samtidigt.
Det kan ta upp till 24h att visa sig, och kan förstå att man mår piss i kombination med alkohol.

Droger som används vid DR är typ gbl och ghb oph benzo, då etablerar killen oftast kontakt med tjejen först, sen drogar dom tjejen.

Du mår oftast inte dåligt av att bli drogad, snarare tappar du omdömet och följer med kräket hem.
Det gör en väääääldigt medgörlig och dagen efter mins di typ inget så, NEJ du blev inte drogad!
Citera
2014-04-24, 09:49
Medlem
Sebzors avatar
Du klarade helt enkelt inte av att svepa vinet...
Citera
2014-04-24, 10:56
Medlem
Fråga dig själv vad denne person skulle tjäna på att droga dig? Är du tjej? Fyllor kan slå olika, olika gånger. Var det någon som försökte närma sig dig före eller efter?

Tror ingen försöker droga någon för skojs skull (finns ju iof vissa idioter, masochister?) Men de är nog väldigt få. Hade ghb / gbl varit inblandad med den mängden alkohol hade du nog ganska säkerligen varit död nu.
Citera
2014-04-24, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Fråga dig själv vad denne person skulle tjäna på att droga dig? Är du tjej? Fyllor kan slå olika, olika gånger. Var det någon som försökte närma sig dig före eller efter?

Tror ingen försöker droga någon för skojs skull (finns ju iof vissa idioter, masochister?) Men de är nog väldigt få. Hade ghb / gbl varit inblandad med den mängden alkohol hade du nog ganska säkerligen varit död nu.
Nej nej nej... man dör verkligen inte
Citera
2014-04-24, 11:55
Medlem
LeadFrees avatar
Jag misstänker som många andra att alkoholen är boven i dramat. Känner igen mig en hel del i det du skriver från fyllor där alkoholen sköljts ner med ännu mer alkohol.
Citera
2014-04-24, 12:28
Medlem
Ja alltså, det är nog som ni säger... Kom på att jag har släktingar som inte hanterar alkohol bra heller, de har fått åka in till akuten och i princip blivit alkoholförgiftade av vanliga mängder.

Men ja, jag är tjej, och en av bartendrarna var ganska på.

Känns bara skumt att må såhär för det har jag somsagt verkligen aldrig upplevt, har alltid kontroll och att typ svimma av på badrumsgolvet är inte min grej. Fast ja, klarade säkert inte av att svepa ett glas billigt och äckligt vin alltså, ärligt talat haha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in