2014-04-23, 23:24
Medlem
Om man söker ett extra jobb som vikarie är man tvungen att skicka in ett belastningsregister till polisen. Om jag för en månad sen blev gripen för stöld (ca 5000kr på fyllan), kommer detta då vara ett problem för mig att få extra-jobbet som vikarie? Kommer det med andra ord visa sig när jag söker jobbet?

Jag ursäktar för den missledande rubriken men det var svårt att formulera. Dessutom var jag osäker på vart jag skulle skriva inlägget, administratörer får gärna lägga in ämnet på rätt plats.
Tack på förhand
Citera
2014-04-23, 23:34
Medlem
MinFars avatar
Man beställer belastningsregister från polisen och det beror på om du behöver ett till en arbetsgivare. De kanske inte efterfrågar det men å andra sidan är det en gratis försäkring mot att du är pålitlig. Jag skulle förklara för arbetsgivaren att du dummat dig på fyllan OM han efterfrågar belastningsregister.
Citera
2014-04-23, 23:38
Medlem
lillaliljas avatar
När jag sökte sommarjobb som vaktmästare på en skola fick jag begära utdrag ur registret eftersom att det var på en miljö där barn vistas. Men det utdraget gällde endast för våldsbrott och inte tex stöld eller fortkörning som jag specifikt frågade om det gjorde. Sedan kan det ju naturligtvis finnas olika utdrag som arbetsgivaren vill ha. Det bästa är nog att fråga och sedan vara öppen med vad du gjort.
Citera
2014-04-24, 00:03
Medlem
Burkbubbas avatar
Du har blivit gripen av polisen, men har du blivit dömd? Det är stor skillnad på dessa två.
Citera
2014-04-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Du har blivit gripen av polisen, men har du blivit dömd? Det är stor skillnad på dessa två.

Jag har blivit gripen men domen har inte kommit än.
Citera
2014-04-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeimerdingerOP

Låt skiten gå tills tingsrätten så finns där ingenting i registret förrän det är avklarat.
Citera
2014-04-24, 00:38
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeimerdingerOP

Då syns ingenting på ditt belastningsregister heller, inte förns du blivit dömd. Så än så länge är det lugnt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in