2014-04-23, 17:58
Medlem
Hej.

Min läkare har "glömt" att skicka in sjukskrivning till försäkringskassan vilket gör att jag inte får ut pengar denna månaden.

Grejen är den att sist jag var på besök hon denne var ca 1 månad sedan. När jag tog upp det med den nya läkaren jag fått så var det inga större problem och han ringde mig samma dag för att tala om att det skulle vara löst. Men det finns fortfarande inte något nytt inskickat till försäkringskassan och de på närhälsan har inte fått några dokument, då jag bett om att få dem.

Försäkringskassan har sagt att finns det inga papper inne före den 20:e så blir det inte utbetalat något den månaden. Men finns det något tillfälle där dem gör extra utbetlningar? jag kommer inte klara av en månad till utan pengar!
Citera
2014-04-23, 18:10
Medlem
Skatteskolks avatar
Prata med socialen om försörjningsstöd som återbetals om du kan få retoraktiv ersättning från Försäkringskassan.
Citera
2014-04-23, 18:12
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Prata med socialen om försörjningsstöd som återbetals om du kan få retoraktiv ersättning från Försäkringskassan.

Kan man få retoraktiv ersättning från FK?
Citera
2014-04-23, 18:16
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Kan man få retoraktiv ersättning från FK?
Ja, jag har fått det. Var 3 månader som jag slarvade med papper eller vad det nu berodde på. Då fick jag försörjningsstöd som jag fick återbetala, när jag fick pengarna retroaktivt.
Citera
2014-04-23, 18:31
Medlem
Tack för svar.

Av min nya läkare så har jag fått en ny sjukskrivning fram tills den 2 maj och förhoppningsvis så kan jag börja att arbeta igen.

Så det blir sammanlagt 10 veckor med det jag inte fått inskickat till försäkringskassan samt de veckor som jag nyligen blivit sjukskriven. Skulle det vara möjligt att använda sig av socialen när det bara gäller två utbetalning kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in