Citat:
Ursprungligen postat av
FromAnotherPlace
Hijackar den här tråden. Alltså, om jag vill lägga upp en bild säg i bildtråden i Laidback (mitt ansikte är semi-dolt så det är lugnt) som är taget med digitalkamera och laddas upp via Imageshack eller Tinypic - då finns det alltså ingen risk att någon kommer åt min IP eller liknande? Att jag eventuellt semioutar mitt utseende tar jag själv ansvar för i så fall och eventuella konsekvenser av detta.
Är kass på allt sånt här och behöver någon som Chloe som kan guida mig.
Nej, din IP-adress kommer inte på något sätt att exponeras om du använder tjänster så som imgur, Tinypic eller Imageshack så på den biten är du safe. Som Louise sade ovanför så bör du strippa bort exif-data och det kan du göra med hemsidan som länkades(även fast det inte är rekommenderat att ladda upp bilder på sidor som man inte litar på), enklast och snabbast är att öppna bilden i paint och spara efter en liten modifikation.
Du kan testa
https://img.bi/ som har bra fördelar så som att välja hur länge bilden ska finnas där och om den ska raderas efter första visningen. Samt krypterat på alla håll och kanter.
Kontentan är att de sajter du nämnde inte exponerar din IP-adress publikt.
Happy laidbackin'