Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-22, 17:12
  #1
Medlem
Efter att ha läst massa bittra inlägg och kvinnohat så har jag en teori. Jag tror att de här personerna aldrig var populära och blev mobbade i skolan. I vuxen ålder försöker de kompensera genom att posta massa skit här och att "näthata". Vad tror ni?

Ursäkta stavfel skriver på telefon
Citera
2014-04-22, 17:20
  #2
Medlem
Kaospojkens avatar
Antifeminist betyder inte kvinnohat. Det betyder endast att man inte håller med feminismen som den ser ut idag i Sverige. Jag är för jämställdhet, mer än någon annan. Är jag feminist? Nej.
Jag vill inte förknippa mig med en ideologi och bli påverkad av den, så att jag endast fokuserar på vissa problem. Det är precis vad som händer med anhängarna till feminismen, de fokuserar så mycket energi på orättvisorna riktade mot kvinnor.

Själv väljer jag att inte kalla mig något, och fokuserar på orättvisor mot alla, oavsett om dom är män, kvinnor, vita, svarta eller vad dom nu kan vara. Vi är alla människor.
Om man tar en titt på feminismen är den inte för detta, i sådana fall är det extremt ogenomtänkt.
Citera
2014-04-22, 17:21
  #3
Medlem
De har snarare blivit konstant nobbade av kvinnor.
Citera
2014-04-22, 17:26
  #4
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
De har snarare blivit konstant nobbade av kvinnor.
Så är det verkligen inte. Men feminister och PK:ister brukar ofta måla upp en sådan bild för att få dessa personer (oftast män) att framstå som opålitliga losers vars åsikter inte har någon som helst faktagrund. Det är en typ av försvarsteknik för att motarbeta motståndare man inte vill ha att göra med. Så egentligen är det bara att gratulera till dig för att du fallit för medias vrångbild.

Jag har själv haft väldigt mycket brudar och jag är anti-feminist, känner även flera tjejer som också är anti-feminister och skrattar åt idioter som LadyDahmer osv. Däremot är jag för jämställdhet vilket är en heeeelt annan femma.
Citera
2014-04-22, 17:37
  #5
Medlem
Stämmer inte alls. Jag kan erkänna att jag hatar allt som har med genus och feminism att göra. Det betyder inte att jag hatar kvinnor. Tvärtom. Det jag hatar är att feminismen bortser från det naturliga och försöker krossa kärnfamiljen och tror på någon påhittad jämlikhet som inte fungerar i förhållanden.

Nej. Jag känner väldigt många såkallade antifeminister som har väldigt mycket framgång med kvinnor. De som däremot är feminister brukar ha svårare att få till det så att säga så din teori är tyvärr felaktig.
Citera
2014-04-22, 17:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Antifeminist betyder inte kvinnohat. Det betyder endast att man inte håller med feminismen som den ser ut idag i Sverige. Jag är för jämställdhet, mer än någon annan. Är jag feminist? Nej.
Jag vill inte förknippa mig med en ideologi och bli påverkad av den, så att jag endast fokuserar på vissa problem. Det är precis vad som händer med anhängarna till feminismen, de fokuserar så mycket energi på orättvisorna riktade mot kvinnor.

Själv väljer jag att inte kalla mig något, och fokuserar på orättvisor mot alla, oavsett om dom är män, kvinnor, vita, svarta eller vad dom nu kan vara. Vi är alla människor.
Om man tar en titt på feminismen är den inte för detta, i sådana fall är det extremt ogenomtänkt.
Fint skrivet. Det är precis så jag också tänker. Fast 100% jämställt är inget som jag tror är bra att sträva efter. Vi är ju så olika och har olika behov, så jag tycker inte att båda könen ska ha samma rättigheter och skyldigheter.
__________________
Senast redigerad av Endofin 2014-04-22 kl. 17:41.
Citera
2014-04-22, 17:40
  #7
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Efter att ha läst massa bittra inlägg och kvinnohat så har jag en teori. Jag tror att de här personerna aldrig var populära och blev mobbade i skolan. I vuxen ålder försöker de kompensera genom att posta massa skit här och att "näthata". Vad tror ni?

Ursäkta stavfel skriver på telefon
Tror säkert en del genuina kvinnohatare blev mobbade. Dock tror jag definitivt att det finns en överrepresentation av folk som inte begrep hur det egentligen skulle fungera intuitivt, vilket medfört att de tvingats jämföra ord och handling på ett mycket mer medvetet sätt.

Enligt mina minnen från tonåren var inte festprissarna särskilt feministiska, men däremot fanns en inställning om att det bästa var att vara "tyst och nicka, så blir det mindre gnäll" när det kom upp på tal. Dock kanske det ska nämnas att det här till stor del handlar om folk som åkte skoter på fritiden.
Citera
2014-04-22, 17:44
  #8
Medlem
yggdrazils avatar
Det kan hända att det finns en korrelation, men jag tycker inte man ska dra alla över ett bräde på det sättet. Egentligen tycker jag aldrig att man ska det, men det blir extra tydligt när det gäller feminism/antifeminism, som enligt mig handlar till stor del om sådana generaliseringar.
Citera
2014-04-22, 18:02
  #9
Medlem
Ja det kan såklart finnas andra anledningar men gemensamt är att de känner sig som förlorare. Det är tråkigt för dem kan man tycka, men samtidigt är det ett väldigt osympatiskt sätt de har att hävda sig på.
Citera
2014-04-22, 18:10
  #10
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Efter att ha läst massa bittra inlägg och kvinnohat så har jag en teori. Jag tror att de här personerna aldrig var populära och blev mobbade i skolan. I vuxen ålder försöker de kompensera genom att posta massa skit här och att "näthata". Vad tror ni?

Ursäkta stavfel skriver på telefon
Skulle snarare kunna vara tvärtom - feminister har haft problem i sin relation och förhållningssätt i skolan med sina kamrater, och då framkallat logiska och i en del fall sunda reaktioner. Mobbade blev de inte (även om de säkert anser sig ha varit det), däremot fanns det de som tiggde "stryk".

Många av dem som står och ylar på barrikaderna tog steget till att utmärka sig med t ex utstyrsel och tjafsande redan i skolan och kom på kollisionskurs med sina skolkamrater. Sen så har det fortsatt av bara farten.

Det är en svår ålder och jag sympatiserar med dem. De väljer aktivt att inte följa med strömmen och har egentligen många vettiga tankar.
Tyvärr så påverkar dagens äldre feministkossor de yngre tjejerna och jagar snarare in dem ytterligare i hörnet. "Tjejpizza", någon? "Patrialkala strukturer", "Klipp kuken av männen!".
Citera
2014-04-22, 18:19
  #11
Medlem
NorthPorts avatar
Att vara antifeminist är att inta ett rationellt förhållningssätt till verkligheten. Är du dum i huvudet, TS?
Citera
2014-04-22, 18:48
  #12
Medlem
Lecros avatar
Jag är inte feminist och jag hatar inte kvinnor för det....Har ingen anledning heller för det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback