• 1
  • 2
2005-08-17, 22:29
Medlem
Jag är helt övertygad om att jag inte kommer att leva ett normalt liv förrän jag har införskaffat en Magic Bullet.
Går den att leva utan liksom?
Citera
2005-08-17, 22:47
Medlem
Tevildos avatar
Jag har en, och ja, den är skitbra. Har saknat en mixer länge så jag slog till när jag såg den.

Juiceprylen kunde ha varit bättre dock.
Citera
2005-08-18, 03:20
Medlem
seamasterpros avatar
Köpte den och skickade tillbaks dem omdelbart på öppet köp. Värre skit har jag aldrig sett maken till. Aldrig mer TV-Shop! Jämfört med den stavmixer jag har eller matberedare (hushållsassistent) är den verkligen ofattbart mycket sämre. Jag avråder alla att ens tänka tanken på att köpa en sådan. Köp en vettig stavmixer med lite schyssta tillbehör för mindre pengar och få en bättre produkt.

/Sm
Citera
2005-08-18, 12:22
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Jag är mkt nöjd.
OK, den klarar inte allt.
Lök blir bara puré.

Men den är superbra till att göra salsa, guacamole, smoothies, chokladmousse, proteindrinkar, majonäs och dressingar i.

I förrgår gjorde jag en jättesnabb kycklingsoppa med den.
Jag slängde i ett par stekta kycklingbröst i bitar, ett par dl majskorn, en förp matlagningsgrädde och salt+peppar, mixade helt slätt, värmde soppan i micron och hade ner lite extra kycklingbitar och majs.
Skitgott, och tog typ fem minuter.

Vi hade med den på semestern som drinkmixer
och den gick varm hela tiden.

Den är definitivt inte allt man behöver i köket,
men den underlättar otroligt mycket,
mycket lättdiskad och tar lite plats.
Jag vill definitivt inte gå tillbaka till stavmixers och matberedare.
Citera
2006-01-11, 12:10
Bannlyst
Ett alternativ är "Cuisinier", som finns på jula. Ser nästan exakt ut som Magic Bullet, samma tillbehör (förutom partymuggarna) och fungerar på samma sätt.
Enda jag har testat än så länge är att göra smoothies, och det fungerade skitbra. 3 sekunder så var det klart.
Största skillnaden mellan Magic Bullet och Cuisinier är att priset.
199:- för Cuisinier.

finns tyvärr inte att köpa i jula's webshop, utan enda alternativet verkar vara att köpa den i butiken. Jag köpte min i Uppsala.
Citera
2006-01-11, 12:16
Medlem
Balthazaer-s avatar
Problemet är ju att allt ser så smidigt och nätt ut på reklamen, men i verkligheten behöver du ju ett halvt skåp för att få plats med alla tillbehör.
Citera
2006-01-11, 12:22
Medlem
glyos avatar
Påminner mig om när jag köpte en liten liten symaskin från tvshop, Som i reklamen inte alls lät något utan dom pratade på normal och så. När man sen satte igång den lät det som om man sågade i trä :/
Citera
2006-01-11, 20:06
Bannlyst
Trodde det bara va "dumma" amerikanare som gick på den reklamen, men
tydligen hade jag fel.....

Vill nu oxo veta om hur den magisk kulan presterar i verkligheten gentemot reklamen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in