2014-04-20, 00:27
Medlem
Okej igår natt använder jag datorns om vanligt allt funkar, inga problem. Lägger mig, vaknar, sätter på datorn och märker att det är något fel med tangentbord och mus? de började med att musen funkade men inte tangentbordet, håller på och fifflar lite, byter usb port och dylikt funkar inte direkt men funkar efter 3-4 försöket? Funkar som vanligt, lägger datorn i viloläge, sätter på den igen lite senare och vips så har musen slutat funka, testar komponenterna på annan dator och de funkar prima... Det första jag tänker på är att usb portarna har blivit trötta eller något? just nu funkar bägge men vet inte hur det blir när jag startar om...
Även när musen inte funkar lyser den ändå, både under och allt annat ljus...

WIN 7
Dell XPS 8300
Garantin slut
Dell basic tangetbord,inga mediaknappar eller sånt.
Arrogant bastard cyclone mus
Citera
2014-04-23, 08:50
Medlem
Starta om datorn. alt. stäng av den, öppna burken och dammsug den. mina USB portar slutar ibland att fungera och då gör jag det. funkar inte det så kan du gå till enhetshanteraren och se om datorn hittar USB drivrutinerna, annars får du installera om dem. Om de har ett gult frågetecken bredvid sig så behöver du göra det.
Citera
2014-04-23, 08:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennismannen
öppna burken och dammsug den.

Och detta är inget bra tips. Frågan har varit uppe dussintals gånger här om anledningen.

Tryckluft bör man använda om man nu ska blåsa bort all damm.
Citera
2014-04-30, 15:51
Medlem
Dongelidongs avatar
Köp tryckluft, vilket du hittar hos de flesta välsorterade affärer.
Jag blåser min Dell med luft minst en gg/kvartal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in