• 1
  • 2
2005-08-14, 17:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderJerusalem
4 miljoner blev väl dementerat så fort historiker började undersöka lägret?

Läs helst tidigare inlägg, denna tråd är ju bara ett det allra spädaste skott än så länge, så det kan knappast vara alltför påfrestande:

"---4.000.000 persons according to a Soviet document of which the Nuremberg tribunal took "judicial notice". This figure was inscribed nineteen times, with a commentary in as many different languages, on the Auschwitz-Birkenau monument. It was repeated by a sizable number of persons, including the Polish historian Franciszek Piper. It was to be declared false in 1990 and replaced, on the monument, in 1995, by the figure of 1,500,000 with the concurrence of the same F. Piper for whom this figure is a maximum while the minimum figure is of 1,100,000. According to Miriam Novitch (1967), of the 4,000,000 dead, 2,700,000 were Jewish. According to Rabbi Moshe Weiss (1991), more than 4,000,000 persons died at Auchwitz, of whom 3,000,000 were Jews.[17]---"

Historiker har inte undersökt lägret enligt de historievetenskapliga, arkeologiska, forensiska principer som annars är gällande. Myten om Auschwitz är en politisk sanning, inte en historisk sanning. Den baseras uteslutande på "de nästan Förintades vittnesmål", hur absurda dessa än må vara.

Se s. 39-48 för en kort sammanfattning:

http://www.vho.org/GB/Books/trr/

Citat:
Vad gäller siffran 6 miljoner är den lika vitt utbredd som att vi använder 10% av hjärnan.

Citat:
Jag ser dock inga läkare som rusar gata upp oich gata ner, indignerat vrålande om att de är utsatta för konspirationer.

Beror det möjligen på att du själv är en av dem som indignerat vrålande rusar gata upp och gata ner? Men du är väl inte läkare?
Citera
2005-08-14, 17:38
Medlem
SpiderJerusalems avatar
Du noterade att det var menat som en sarkastisk kommentar- om hjärnan, menar jag? Det enda jag ville ha sagt där är att som jag förstår det är historiker överens om andra siffror, men 6 miljoner hänger kvar i folkmedvetandet.
Citera
2005-08-14, 17:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderJerusalem
Du noterade att det var menat som en sarkastisk kommentar- om hjärnan, menar jag? Det enda jag ville ha sagt där är att som jag förstår det är historiker överens om andra siffror, men 6 miljoner hänger kvar i folkmedvetandet.

Nej, nej, de "etablerade" historikerna tvingas också skriva under på sex miljoners-lögnen, det är en pseudoreligiös "sanning" som är bortom kritisk granskning:

http://www.yadvashem.org/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in