• 1
  • 2
2014-04-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murbrukm
Problemet är att jag är ingen hyresvärd. Problemet är att jag vet inte varifrån denna regel kom ifrån. Jag är mestadels nyfiken av mig och jag tycker om att bråka. Så därmed bollar jag över frågan till er andra.

http://dokument.nerladdning.hgfnynas...rnsakerhet.pdf

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-04-19, 20:36
Medlem
Vi kan inte ta hand om vårat barn.

Vi visar upp oss i media.

Frågan gäller en spis - spisar finns i alla hem...och det är förbjudet för barn att röra sig nära en spis

Svartpersoner som vanligt...fattar ingenting "det är ditt fel eftersom du gav mig en spis"
Citera
2014-04-19, 21:32
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
http://dokument.nerladdning.hgfnynas...rnsakerhet.pdf

Med vänlig hälsning
t

Jag ser ingenting om tippskydd där, mer en allmänrekommendation från hyresgästföreningen. Med tippskydd så menar jag att jag skruvar fast spisen i väggen. Sedan sitter den där.
Citera
2014-04-19, 22:19
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Jag tror att det är krav från försäkringsbolagen som säger att det ska finnas tippskydd till spisar i hyreslägenheter. Dvs försäkringsbolagen kräver det av fastighetsägaren därför att vissa barn har en viss förmåga att t ex öppna ugnsluckan och klättra på spisen med följd att den kan välta över dom. Inte helt ovanligt tyvärr.

Lite lustigt hur dom tjatar om nya ytskikt osv när deras barn precis har fått en brännskada.
Citera
2014-04-19, 22:32
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Jag tror att det är krav från försäkringsbolagen som säger att det ska finnas tippskydd till spisar i hyreslägenheter. Dvs försäkringsbolagen kräver det av fastighetsägaren därför att vissa barn har en viss förmåga att t ex öppna ugnsluckan och klättra på spisen med följd att den kan välta över dom. Inte helt ovanligt tyvärr..

Jo, givetvis. Om bara jag kunde förhindra det hela. Vad jag opponerar mig emot är det här "tippskyddet" Ska jag tippskydda en spis så skruvar jag fast den i väggen i bakkant. Det har jag aldrigt gjort, jag har även aldrig sett att någon annan har gjort det heller. Så.. (Norr om Dalälven, jag vet inte vad ni gör söder om Dalälven.)

Fan vet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in