2014-04-18, 20:13
Bannlyst
Jo, ville spela Dota 2 på min Imac från 2010 så jag laddade ner en Mountain Lion .iso och installerade det på min existerande hårddisk. Datorn startades om och vips så hade jag Mountain Lion vid inloggningen. Grejen är att datorn är rätt seg nu, den var bra mycket snabbare innan jag installerade detta så jag antar att jag gjorde något fel. Kan jag få tips kring vad jag kan göra?
Citera
2014-04-18, 20:29
Medlem
Det kan kanske vara Spotlight som indexerar innehållet på disken. Då går det väldigt trögt ett tag tills indexeringen är klar.
Citera
2014-04-18, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Det kan kanske vara Spotlight som indexerar innehållet på disken. Då går det väldigt trögt ett tag tills indexeringen är klar.

Hur lång tid brukar det ta? Kan det vara så att min dator är för dålig för Mountain Lion? Hur hade en korrekt installation av M.L gått till?

Jag ser f-ö ingenting ang. Spotlight någonstans på datorn
Citera
2014-04-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Hur lång tid brukar det ta? Kan det vara så att min dator är för dålig för Mountain Lion? Hur hade en korrekt installation av M.L gått till?

Jag ser f-ö ingenting ang. Spotlight någonstans på datorn
Klicka på förstoringsglaset uppe till höger. Om Spotlight indexerar så står det "Indexing" i sökfältet har jag för mig. Men mer än max några få timmar (beroende på hur mycket du har på din disk) ska det inte ta normalt sett.
Citera
2014-04-18, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Klicka på förstoringsglaset uppe till höger. Om Spotlight indexerar så står det "Indexing" i sökfältet har jag för mig. Men mer än max några få timmar (beroende på hur mycket du har på din disk) ska det inte ta normalt sett.

Ja men visst står det det. Tack så mycket.

3 timmar kvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in