2019-01-06, 02:18
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Anledningen varför pojkar får sämre betyg är för att de inte visar vad de kan snälla du. Lärare får enbart sätta betyg på vad de har sett eleven prestera, inte vad de tror att eleven kan.
Eftersom pojkar tramsar bort otroligt mycket mer tid i skolan, inte tar ansvar för uppgifter och/eller prov som ska skrivas/lämnas in så är det givetvis så att de inte visar sina kunskaper i samma utsträckning som flickor gör. Slarvar betydligt mer också, tyvärr.
Så ser verkligheten ut.

Ja? Vi skriver samma sak men på olika sätt. Pojkar är mer stökiga och presterar dåligt på lektionerna idag - vilket är ett symptom på att de inte får den struktur/disciplin/auktoritet som pojkar förhåller sig väl till. Säger jag, som "armchair psykolog"

Det jag menar är att systemet är stackat lite emot deras natur.
Citera
2019-01-06, 02:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Ja? Vi skriver samma sak men på olika sätt. Pojkar är mer stökiga och presterar dåligt på lektionerna idag - vilket är ett symptom på att de inte får den struktur/disciplin/auktoritet som pojkar förhåller sig väl till. Säger jag, som "armchair psykolog"

Disciplin och struktur behövs ja. Disciplin är den enskilt största anledningen varför skolan går åt helvete. Samt att man avskaffade Obs-klasser.
Vore även bra med en uppfostran hemifrån och föräldrar som själva tycker skolan är viktigt.
Föräldrarna är ett av skolans största problem , delat med brist på fungerande regelverk och disciplin.
Citera
2019-01-06, 05:28
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej alla svenska tjejer har inte ett pris. Sluta sprid lögner. Eller du kanske ser det som ett pris att tjejen förväntar sig visat engagemang & trohet från mannen för att "släppa till"?
Alla bryr sig inte om pengar. Du har betydligt större chans att träffa en tjej i Sverige som inte tar dig för pengarna än vad du har i till exepmel asien.
Herregud, lär dig leta kvinnor på rätt platser istället.
Tja! nu menar jag inte som horor som tar cash betalt! Det hoppas jag du förstod.
När jag var ung runt de 19 år, så var jag riktig elak emot brudar. Det något jag blide efter blivit rejält bränd av 2 brudar efter varandra. Den ena hade jag långt förhållande under min militärtjänstgöring. Bägge hade killar bakom ryggen på mig.

Så jag bestämde jag skulle ge igen, ragga , knulla, överge dem.
Man snackade med någon, checka var hon drömde om, sedan gick man in en roll, det kunde vara ha en romantisk middag med vin, man kunde spela en kändis, läkare student m.m. OSV upptäckte tjejer var "dumma" att de trodde man var den blivande "mannen " i deras värld. Vissa tjejer törstade efter kärlek, det kunde jag ge dem (trodde de). Man kunde spela smart med prata en massa goja, som de troligen inte förstod något av, det fick en låta smart. De ville inte visa sig dumma och höll med om allt!
Jag ska säga dig att det nästan inte hände enda gång, man inte fick dem i säng. Men efter några år visste många vem jag var, jag fick ett smeknamn "kaninen" eftersom jag hoppade från tjej till tjej.
Det slutade med jag träffade en tjej, som jag inte fick i säng. Jag skulle bevisa jag var den rätta för henne med gå i celibat i 3 månader med henne, sedan kunde jag få komma till. Det blide min blivande fru....

Därför jag säger ge vad de vill ha, så får du dem i säng eller som jag nämnde alla har ett pris! Man ska bara hitta den. Men detta var 80 talet som jag höll på, det var andra tider då. Det var mer fria sex förutom AIDS hysterin.

I dag hade jag inte gjort det. Men tro inte jag är ensam med blivit bränd av brudar. De kan vara riktigt elaka, men nu säger jag inte alla är det. Men när jag jobbade i asien upptäckte jag dessa brudar var totalt annorlunda. Det fick mig säga, jag skiter i svenska brudar nu!!!
Citera
2019-01-06, 05:59
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror inte på att komma med absoluta påståenden om alla kvinnors pris. Fanns en norska som exempelvis tackade nej till sonen till en av Världens rikaste araber och han våldtog då henne och mördade henne (kan länka ifall du inte sett de) i en bar i London:

https://www.expressen.se/nyheter/qs/mordet-pa-martine-och-pappans-kamp-for-rattvisa/

Hon verkade inte ha ett pris. Jag kan inte vara säker angående uttalanden om hur många svenskor som drömmer om att åka och sälja sig i Dubai, men de som gör det brukar väl vara av den uppenbara stilen.
Nej kände ej till detta, har läst den. Men jag tro han inte visste hon ville ha för släppa till. Det kan vara lova om ett sagolikt bröllop, vem vet? jag känner ej henne. Men hon verka en status tjej, tanke på "Mercan" som hon ville hennes far skulle inskaffa. Så hon fick mycket ej det räta priset!

Citat:
Skulle alla kvinnor vara så pengakåta skulle unga svenskor enkelt också kunna sälja sin kropp och leva lyxliv istället för att exempelvis leva på studielån eller liknande i en stinkande studentkorridor (som flera av mina grannar).
Nej, det behöver inte vara pengar för de ska släppa till. . . . Det räcker du lovar något/ ger dem något de så traktar efter! Som ge kärlek till en tjej som törstar efter kärlek.

Citat:
Människor är nog lite mer komplexa än att man kan göra absoluta påståenden om deras natur baserad på ett fåtal. Ditt räknas även kvinnor. De flesta unga svenska kvinnor skulle jag tro är mer kåta på lite het sex än att få massa märkeskläder, därmed att de oftare reser och har chartersex snarare än sälja sig i Dubai. Ryskor och Östeuropeiskor däremot är mycket mer pengakåta.
Absolut, men då är det något de vill ha? Kan man ge dem det, så får du komma till. Finns gott om brudar som vill ha tex blåögda blonda killar på charterställe! Med rätt brud, så fin middag och flaskor vin, på en fin restaurang med levande ljus och musik, så är du hemma.

Citat:
Det vi kan konstatera är att det möjligen är 1% chans att en random svensk kvinna har prostituerat sig medan det är 20% chans att thailändskan har det, och som du sa: högre koncentration i ställen där turister ofta skaffar sina fruar, och chansen att just dessa är de som söker bli importerade av vita turister när de börjar ha klockan tickande är ju skyhög.
jag tro det är jämbördig, bero på hur du upplever det. Då räknar jag tjejer som tar betalt i cash för sexuella tjänster.
Men när dessa thai tjejer säljer sig, är det för de vill ha något! i stället för slita häcken av sig en månad på en skitig fabrik så fixar de lönen på några torskar. Det är lättförtjänta pengar för en som vill ha. Tro de är samma med studentskor som vill dryga ut sin studielån, för de behöver något. Tro det är vanligt de säljer sig någon enstaka gånger. Det görs i Lund i alla fall. Några torskar i månaden, så behöver de knappast någon högre studielån.

Citat:
Skulle tro att thailändska män är lite smartare än dumnaiva svenska män som kommer dit och knappt kan kommunicera med kvinnan de vill leva resten av livet med. Dessutom gifter sig säkert thailändare med kvinnor när de är unga nog att inte ha levt prostituerade livet, medan turisterna inte är lika streetsmart (speciellt inte de bortratade svenska gubbarna).
Du har något tittat för mycket på 28 grader i Februari. Det var så möjligtvis på 80-90 talet. I hopp med fånga någon farang. Men i dag så går de till någon, som kan hjälpa dem engelska och försöker ragga via dejtsida, samtidigt tränar de på engelska. Det kommer mer och mer har man märkt, dessa ställen "internetcafe" för tjejer går ej undvika. Många av dessa ligger långt från turiställen...
Efterhand som världen blir mindre och mindre så söker folk till varandra mer o mer. Vi blandas upp med varandra, det går ej stoppa.

Citat:
Det är ju bra att ha i åtanke att sex uppfyller själviska syften, när vi lekt med tanken om att vi alla är väldigt själviska varelser när vi slavar efter vår lust så återstår ju att se varandra i ögat och verkligen komma underfynd vad alla parter är beredda att offra sig för lite högre ideal.

För utan dessa högre ideal så kommer ju familjen inom snar tid att dö ut som institution.

Jag undrar alltså ifall Nietzsches profetiska "Vi har dödat Gud, vad har vi gjort?" kom en sådär 150 år för tidigt när det gäller just familjens samhällsbärande funktion, det är bara nu som vi på riktigt verkar ha slutat zombievandra in i familjelycka som våra föräldrar gjorde bara för att det är så människor alltid har organiserat tillvarot på så sätt.
Klart sex uppfyller vår värld och oftast själviska, beroende vilka mål du vill nå! Ny Gucci väska, Bättre liv, Betala räkningar, Nyfmoman m.m
Citera
2019-01-06, 06:44
Avslutad
Citat:
Finns inga män som vill sluta upp gällande skolan.. iallafall inte när det handlar om att vara på plats där.
Och sluta säga erkänna ungefär som om jag sagt att det varit rätt nångång. Jävla besserwisser, eller översittare om du hellre vill det, är vad du är.

Jag bor bredvid ett barnhem. Jag reser väldigt mycket men jag spenderar mycket tid med ungarna där när väl hemma. Lite sportturneringar (badminton, fotboll) blir det. Mina ungar får en del skit för det i sin tur men de stödjer mig. Jag har faktiskt dryftat att lägga yrkeslivet bakom mig och faktiskt göra något 'riktigt' med mitt återstående liv. Vi får se vad det blir om något år..

Jag är oändligt tacksam för er eldsjälar som offrar livet för ungarna. Det finns mycket skit bland kvinnor/feminazis i den världen men jag vet att du inte tillhör dem. Tack för din insats.

Ja, du är inte den första som kallat mig besserwisser/översittare. Jag ÄR det i mycket. Dock, jag har rätt i 90% av det jag gör och mina skyddslingar beror på mig.

Jag är en riktig man.
Citera
2019-01-06, 07:04
Avslutad
Citat:
Disciplin och struktur behövs ja. Disciplin är den enskilt största anledningen varför skolan går åt helvete. Samt att man avskaffade Obs-klasser.
Vore även bra med en uppfostran hemifrån och föräldrar som själva tycker skolan är viktigt.
Föräldrarna är ett av skolans största problem , delat med brist på fungerande regelverk och disciplin.

Jaså? Har man avskaffat 'anpassad studiegång' och liknande?

Det var min räddning när det begav sig. Jag fick 'anpassad studiegång' (tillsammans med de andra kidsen från hemmet) på en allmän skola 5-8'an. Individuell läroplan. Jag gick enbart en dag i veckan och jobbade de andra fyra. Fick grotta ner mig i mekverkstäder och annat. Himmelriket för en liten kille som inte kunde sitta still med de andra drönarna (som skvallrade om en). En dag i veckan på skolan räckte för att hålla jämna steg med dem... Haha, vill minnas att min lärarinna klagade till hemmet att jag inte ens tog med hem böckerna utan lät dem ligga i bänken och när hon pressade mig rabblade upp det ordagrant. Hon accepterade det tills slut och jag fick göra som jag ville bara jag klarade proven och inte störde de andra ungarna (eller slogs)..

Så småningom vart jag den här fantastiska mannen jag är idag.

Vad jag vill ha sagt med ovan är att pojkar när de inte ser en självklar roll i ett sammanhang antingen 'går iväg' eller tar fighten och sin plats. Det är ett sunt maskulint drag. Det är vad byggt den här världen du lever i. Din/er uppgift är att kanalisera den pojkenergin och viljan till något nyttigt. Du som lärarinna, kvinna och partner. (helst inte i kombination, hehe)
Citera
2019-01-06, 07:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad menar du? Du menar om jag skulle slåss med henne? Varför skulle jag slåss med henne?

Nej, jag menar verbalt och filosofiskt.
Citera
2019-01-06, 07:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej, det behöver inte vara pengar för de ska släppa till. . . . Det räcker du lovar något/ ger dem något de så traktar efter! Som ge kärlek till en tjej som törstar efter kärlek.

Tja, ifall kärlek är priset så har vi kommit in i en mycket mer komplicerad träsk än den där alla kan köpas med pengar. Vilken form av kärlek och från vem?

Den Världen är givetvis otroligt självisk på många plan, men olikt Lillskrots pengar=kuk teori om kvinnan så har vi här inte att göra med något ytligt, det går mycket djupt in i det undermedvetna olikt thaikvinnan medvetna variabler - "bra hus"=check, jobb=check, utlänning från rik land=check, vit hud=check - alltså något som kan skrivas ner i variabler som kan räknas med fingrarna på en hand!

Ett komplicerad spel som har att göra med kvinnors kärleksefterfrågan å andra sidan kan det skrivas otaliga anal böcker om (och så som kvinnor läser dem!) utan att man någonsin kommer till någon exakt formula på vad den där kärleken som törstas (och från vem?) handlar om. Du kan ju sedan gå in i psykologers definitioner, allt från Jungs förprogrammerade anima-animus (som delvis även skapas av relationen till pappan och sagor kvinnan växer upp med) och Freuds mer simpelriktade teori om att fadern är kvinnans första kärlek och påverkar valet av mannen, osv.

I vilket fall har vi att göra med något komplext som det törstas efter, som det rentav ljugs om (som du gjorde och många kvinnor har gjort), som det ljugs om rentav enbart på undermedvetna plan ibland (då exempelvis kvinnan spelar en roll som mannen hon älskar vill se utan att ens tänka på det). Kanske detta något är en fantasi som vi berättat så länge i Väst att den blivit någon dröm som bara kan närmas, alltså för att köra just vad Peterson/Jung säger: mytologier formar om människor psykologiskt och skapar olika ideal, och därmed formar verkligheten från intet. Fantasin kan enklast förenklas handla om att kvinnan förälskar sig i något vilt och farligt i mannen och sedan söker tämja den.

I vilket fall är jag ganska säker på att de pragmatiska thailändskorna desto mindre växt upp med alla dessa "fantasier", och är du en så pass hård realist som bara söker ha det enkelt i livet så kan jag förstå att du vill ha sådana.

Man kan sedan köra vidare med kemiska och biologiska imperativ för kärlek, men frågan har inga absoluta svar. Det där är ju en jävla prövning för en man, ifall han misslyckas med det skitet så blir han ju lätt en cyniker, det kan jag förstå.

Thailändskor tycks mig vara mittenriket mellan en lydig sexrobot som du kan köpa online och programmera att göra allt du säger och en västerländsk kvinna. Vem som helst kan köpa en sexrobot, och likväl kan vem som helst i Sverige åka ned till Thailand och importera en thaifru.

Kräver inga skills, och det är framförallt så jävla tråkigt! Kräver inte ens den rollspel som du beskrev att du höll på med i inlägget ovan (som jag nu tänker svara), till och med dina onda lögner mot svenska kvinnor nedan var ju mer intressant än vad som krävs för att ta hem thaikvinnor:
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-06 kl. 08:32.
Citera
2019-01-06, 08:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tja! nu menar jag inte som horor som tar cash betalt! Det hoppas jag du förstod.
När jag var ung runt de 19 år, så var jag riktig elak emot brudar. Det något jag blide efter blivit rejält bränd av 2 brudar efter varandra. Den ena hade jag långt förhållande under min militärtjänstgöring. Bägge hade killar bakom ryggen på mig.

Så jag bestämde jag skulle ge igen, ragga , knulla, överge dem.
Man snackade med någon, checka var hon drömde om, sedan gick man in en roll, det kunde vara ha en romantisk middag med vin, man kunde spela en kändis, läkare student m.m. OSV upptäckte tjejer var "dumma" att de trodde man var den blivande "mannen " i deras värld. Vissa tjejer törstade efter kärlek, det kunde jag ge dem (trodde de). Man kunde spela smart med prata en massa goja, som de troligen inte förstod något av, det fick en låta smart. De ville inte visa sig dumma och höll med om allt!
Jag ska säga dig att det nästan inte hände enda gång, man inte fick dem i säng. Men efter några år visste många vem jag var, jag fick ett smeknamn "kaninen" eftersom jag hoppade från tjej till tjej.
Det slutade med jag träffade en tjej, som jag inte fick i säng. Jag skulle bevisa jag var den rätta för henne med gå i celibat i 3 månader med henne, sedan kunde jag få komma till. Det blide min blivande fru....

Därför jag säger ge vad de vill ha, så får du dem i säng eller som jag nämnde alla har ett pris! Man ska bara hitta den. Men detta var 80 talet som jag höll på, det var andra tider då. Det var mer fria sex förutom AIDS hysterin.

I dag hade jag inte gjort det. Men tro inte jag är ensam med blivit bränd av brudar. De kan vara riktigt elaka, men nu säger jag inte alla är det. Men när jag jobbade i asien upptäckte jag dessa brudar var totalt annorlunda. Det fick mig säga, jag skiter i svenska brudar nu!!!

Du låter som en brutal jävel måste jag säga. Jag dömer dig inte, men du har ju spelat ett smutsigt spel med tjejerna, sådana rena lögner är något jag själv inte skulle orka med (däremot har väl jag också varit skyldig till alla osagda lögnerna).

Så, spelet handlar om att komma in i fittan till varje pris (inom lagboken antar jag). Men när man skalar av hela livet att handla om så simpla grejer, börjar man inte drabbas av både hat mot Världen och hat mot sig själv?

Eller alternativt en känsla av tomhet? Jag kan ju i mina mörkaste stunder vara på gränsen att se Världen på någon djupare nivå som så självisk (oavsett vilka masker människor har på sig) att man själv tänker att det är så spelet kanske bör spelas. Ifall alla andra gör det så...varför inte jag med?

Men tänk nu att ta tanken att du är 100% självisk till den yttersta spetsen istället, ifall du fick makt över Världen och ingen kunde döma dig vad skulle du då göra? Kommer du till en gräns där du börjar må illa över dina handlingar när du har absolut makt? SUltanen i ottomanska harems, skulle det vara ok för dig att leva ett sådant liv ifall du kunde komma undan med det? Ta småflickor som slavinnor, skära småpojkars kulor så att de är lojala eunucker som inte kan konkurera om dina kvinnor i din palats?

Ifall du finner en gräns för din manliga aptit, hur pass självisk du alltså orkar vara, kan du arbeta utifrån det en fantasi om dig själv som får dig att må bättre. Heder, värderingar, lojalitet och allt det där kanske bara är påhitt, men känslan av värdighet och inre lugn som de ger oss är ju inte påhitt. Värmen som kommer av att veta att man har en bror som skulle bära en längs hans rygg igenom ett öken, även ifall ni båda då skulle dö genom hans dumstridiga heroism. En bra känsla, hur dumt det än låter för en iskall egoist.

Jag tittar just nu på Westworld där det finns den brutalaste av alla karaktärer som gått den där vägen att alla ändå är egoister och han ska bli största egoisten av de alla, The man in black, fantastiskt spelad av Ed Harris. Alltså en karaktär som gått in i nästan att rollspela en psykopat i en western-park med robotar där man får göra precis vad man vill utan några risker, det efter att han fått hjärtat bryten av en robotkvinna i parken, eller fått reda på hur alla narrativ vi intalar oss själva är falska, till och med medvetandet är bara materia som reagerar deterministiskt av elektriska signaler, etc.

Finns det inte en del av dig som fasas att gå så pass långt in i att bli ett med egoisten att livet börjar sakna mening?

Avslutar med en av mina favoritlåtar från Pink Floyd, Dogs:

https://www.youtube.com/watch?v=qiaF4kuxJco

Lyrics: https://genius.com/Pink-floyd-dogs-lyrics

Ät eller bli uppäten? Ifall det är vad allt handlar om så kan jag nog skjuta mig själv redan här och nu i 30-årsåldern.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-06 kl. 08:16.
Citera
2019-01-06, 08:22
Avslutad
..
Citera
2019-01-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg

Det var en bättre ordning att ha separata pojk- och flickklasser i en del ämnen. Pojkarna behöver mer hjälp av en auktoritet med att upprätthålla disciplinen, medan flickorna bättre klarar ett jämställt förhållande mellan elev och lärare. Man behöver inte separera dem i alla ämnen, för det finns naturligtvis också fördelar med att de blandas.

Man kunde också vinna mycket på att könsanpassa gymnastiken. Pojkar behöver kampsport (gärna japansk sådan) under disciplinerade former, så att de kan få utlopp för sin naturliga aggressivitet och lära sig hantera den på ett kontrollerat sätt. Annars sysslar de med det under okontrollerade former under rasterna istället.

Något annat som (väl?) saknas i svensk skola är undervisning i dans. Alla barn borde lära sig pardans. Det är fysisk träning, koordination och träning i samspel mellan pojkar och flickor. Har man på schemat i vissa andra länder, från lågstadiet och uppåt.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2019-01-06 kl. 08:50.
Citera
2019-01-06, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det var en bättre ordning att ha separata pojk- och flickklasser i en del ämnen. Pojkarna behöver mer hjälp av en auktoritet med att upprätthålla disciplinen, medan flickorna bättre klarar ett jämställt förhållande mellan elev och lärare. Man behöver inte separera dem i alla ämnen, för det finns naturligtvis också fördelar med att de blandas.

Man kunde också vinna mycket på att könsanpassa gymnastiken. Pojkar behöver kampsport (gärna japansk sådan) under disciplinerade former, så att de kan få utlopp för sin naturliga aggressivitet och lära sig hantera den på ett kontrollerat sätt. Annars sysslar de med det under okontrollerade former under rasterna istället.

Något annat som (väl?) saknas i svensk skola är undervisning i dans. Alla barn borde lära sig pardans. Det är fysisk träning, koordination och träning i samspel mellan pojkar och flickor. Har man på schemat i vissa andra länder, från lågstadiet och uppåt.

JA! Jag växte upp på diverse barnhem och ett inslag var just pardans. Mycket gott kom av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in