Citat:
Ursprungligen postat av
Klopek
Tack för den guiden! Äntligen något vettigt i tråden. Tänka sig det visste jag inte att jag då max får äga 49% av ett företag resten ska en eller flera thailändare äga, alltså 51%.
Gräs är inte intressant men tack ändå. Lever sunt och dricker i socialt sällskap, droger är inget som lockar mig. Räknade ut på sidan att 407kr är en månadslön för en thailändare kan det stämma? Låter för billigt eller fattade jag fel. 2000B = 407kr.
Tog upp det där med gräset som ett exempel att det är möjligt att ta sig ur knepiga situationer, bara man har pengar. Vet inte hur det ligger till med lönerna, men det kan mycket väl stämma. Men det beror självklart vilken bransch man jobbar inom.
Men mitt tipp. Hitta några thailändskor, köp en befintlig bar. Skriv 49% på dig, resterande på thailändskorna du surrat med tidigare. Gör om det till en sportbar och fixa alla kanalpaket så du kan visa fotboll från Sverige och sen dom största ligorna i övriga världen.
Folk som är på semester får en liten "hemmakänsla" av att gå till ett sånt ställe, och om man visar fotboll eller annan sport från olika länder så drar man till sig en större publik. Eventuella kostnader har jag inte en aning om. Stanna kvar i Sverige ett tag, spara pengar och gör så mycket research som möjligt innan du flyttar dit på heltid. Ta någon researchresa dit, ta reda på så mycket som möjligt så när du väl tar steget att flytta helt så har du mer skinn på näsan.
Sen vill jag säga lycka till! Går du vidare med detta får du gärna höra av dig i ett PM så man får komma och hälsa på. Jag är ett stort fan om du sätter igång med projektet.