2014-04-27, 10:48
Medlem
Grodaifickans avatar
Brygg ett starkt, svart te (4-5 gånger starkare än vanligt) och kör skiten i en soda streamer? Smaksätt och söta efter smak.
Citera
2014-04-30, 22:16
Medlem
Kolsyra vatten. Släng i en näve koffein, en näve tjack och en näve kokain.
Citera
2014-05-02, 10:02
Medlem
jonte123s avatar
Väldigt mycket informativa svar här.
Tyvärr kan jag inte bidra med något bra recept som smakar som det du är ute efter.
Finns ju däremot energidrycks-essens till sodastream som är rätt lik redbull/powerking och det blir klart billigare.
Citera
2014-05-02, 13:22
Medlem
christerys avatar
Inte för att jag har testat men skulle jag prova så blev det nog en blandning av dextrosol (druvsockerpulver), citronsaft (finns "plastcitroner" om man inte gillar att pressa själv) och kanske även lite salt (om man skall ha det som vätskeersättning vid träning/värme). Funderar på om jag inte skulle haft i lite bikarbonat åxå för att få en liten bubblig effekt, men den är nog kortvarig.

Koffein tabletter å sånt skulle jag strunta i.
Citera
2014-05-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Nä jag köper energy drink ganska mycket bara de om det gick att göra de hemma de gick tidligen och hur det går till:=

Jag använder Razorsharp Energy Brustabletter, Innehåller de mesta av ämnen som en Energidryck gör, dvs B vitamin och Taurin och koffein.

Edit: 1 Tablett = ca 25CL, och ett rör innehåller 20 tabletter, kostar ca 60 spänn på teknikmagasinet.
Citera
2014-05-19, 20:42
Medlem
storpungens avatar
Koffeinpulver.
Taurinpulver.
Ginseng.
B12-vitamin.
Druvsocker.

Om man vill vara lite shady så kan man blanda i Ephedra Sinica (Efedrin) eller rent utav olaglig och koka te på kokablad och ta några nypor tjack.

Något mer?

Kolsyra i vatten i en Sodastream. Häll i ingredienserna i en 10-litersdunk. I med lite kolsyrat vatten och ruska om tills det löst sig. I med mer kolsyrat vatten.

50g of 100% pure caffeine powder - http://www.ebay.com/itm/50g-100-pure...item4ab725673e

50g of 100% Pure Taurine Powder - http://www.ebay.com/itm/50g-100-Pure...item4aaf9fc106

Hur smaken blir vet jag inte. Men det blir garanterat effektivare än vanlig energidricka där många ingredienser är på tok för lågt doserade. Snåla inte!
Senast redigerad av storpungen 2014-05-19 kl. 20:56.
Citera
2014-05-19, 20:43
Medlem
Kolla Family guy där Peter gör egen energydryck och lär dig.
Citera
2014-05-19, 20:47
Medlem
MrSvarts avatar
Koffein http://www.gymvaruhuset.com/alert-fx-200-tabl-fx.html

Taurin http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar.../taurine-400-g

Läsk (ica).

Kör i mixer. Kolsyra sen i sodastream.

De t b lir sk it got t
Citera
2014-06-27, 18:18
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
billigare att köpa ett flak på öb kostar max 100 kr.
Senast redigerad av Hasse.Hansson 2014-06-27 kl. 18:21.
Citera
2014-06-27, 23:27
Medlem
bdbdbdbds avatar
Multivitaminrör med vatten, blanda in lite koffein också.

Kanske inte var detta som menades med hemmagjort, men är ju gjort hemma iaf.
Citera
2014-06-28, 01:05
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Inte för att jag har testat men skulle jag prova så blev det nog en blandning av dextrosol (druvsockerpulver), citronsaft (finns "plastcitroner" om man inte gillar att pressa själv) och kanske även lite salt (om man skall ha det som vätskeersättning vid träning/värme). Funderar på om jag inte skulle haft i lite bikarbonat åxå för att få en liten bubblig effekt, men den är nog kortvarig.

Koffein tabletter å sånt skulle jag strunta i.
Detta recept borde bli en sportdryck snarare än en energidryck dock.
Citera
2014-06-28, 02:44
Medlem
pontus.cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Detta recept borde bli en sportdryck snarare än en energidryck dock.
Vad skiljer dem åt? Koffeinet?

Skulle jag göra en själv skulle jag ta lite koffein, kanske i koffein tabletter, citron saft, socker bitar, kol syrat kran vatten och vill man gå upp en nivå kan man väl ha i lite taurin pulver.

Jag är ingen expert, har aldrig gjort egen energidryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in