2014-04-15, 11:45
Medlem
Snoddlans avatar
Hej! nu är det så att jag har flyttat till stockholm och således kan jag inte ha kvar min gamla läkare, men jag kan inte för mitt liv hitta någon som behandlar det jag har här i stockholm. Jag står på Lamotrigin och Xanor och jag har borderline, det verkar helt hopplöst, tips mottages tacksamt
Citera
2014-04-15, 13:23
Medlem
E.W.s avatar
Be att få ut journalkopior från din gamla läkare där det framgår att du behöver de mediciner du fått utskrivna. Det blir lättare för den nya läkaren att skriva ut dessa om det finns svart på vitt från din gamla läkare att du behöver dem. Du har rätt att få ut journalkopior om du ber om det.
Citera
2014-04-15, 14:22
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Be att få ut journalkopior från din gamla läkare där det framgår att du behöver de mediciner du fått utskrivna. Det blir lättare för den nya läkaren att skriva ut dessa om det finns svart på vitt från din gamla läkare att du behöver dem. Du har rätt att få ut journalkopior om du ber om det.

Hjälper inte så mycket om ingen vill ta emot en med borderline, har googlat/ringt som en galning :/
Citera
2014-04-15, 15:14
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Hjälper inte så mycket om ingen vill ta emot en med borderline, har googlat/ringt som en galning :/

Remiss från vårdcentralen.
Citera
2014-04-15, 21:03
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Remiss från vårdcentralen.
Vill inte de att man bara ska gå via landstinget då?
Citera
2014-04-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Nej, det torde inte vara lönsamt, eller menar du att ingen som du betalar 3k per besök för vill ta emot dig ens? Inom landstinget finns det ju däremot ett tvång att ta emot dig.

Vad är din grej, alltså, varför går du inte på ngn DBT-kurs i grupp eller vad man nu gör?
För nog behadlas bordeline, det är ju "special treatments" som är svåra. Att få lite meds och klaga lite om irrelavanta saker måste ju landstinget kunna fixa för dig?
Citera
2014-04-17, 05:21
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Nej, det torde inte vara lönsamt, eller menar du att ingen som du betalar 3k per besök för vill ta emot dig ens? Inom landstinget finns det ju däremot ett tvång att ta emot dig.

Vad är din grej, alltså, varför går du inte på ngn DBT-kurs i grupp eller vad man nu gör?
För nog behadlas bordeline, det är ju "special treatments" som är svåra. Att få lite meds och klaga lite om irrelavanta saker måste ju landstinget kunna fixa för dig?
Att bråka för att få medicin som funkar är jag klar med.. Har redan gått dbt utan resultat.

Hittar mest adhdkliniker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in