2014-04-15, 01:13
Medlem
Vad tycker ni om dessa personer? Är de gud eller vem tror de att de är?! "Gud finns överallt" "tiggare finns överallt" ^^ Nej, men helt seriöst nu.

Ni har väl alla blivit kontakta av någon som ni inte alls känner, ni har knappt pratat med personen och direkt vill den att ni ska tanka på deras mobil, ge de pengar till mat, låna de 200-300kr för att de är så fattiga eller så lovar de att ni får tillbaka det osv!

Detta är oftast tjejer som tror att de ska få pengar för att de är just tjejer, eller vad är anledningen till att jag ska skicka pengar till någon jag aldrig träffat och precis börjat prata med?

Någon som har någon bra anledning som jag kan tänka på nästa gång jag gärna vill skicka pengar och blir tillfrågad?

OBS! Jag är inte snål, men jag förstår inte varför jag ska ge pengar till dessa människor, är det någon annan här som gör det eller brukar ge pengar? I så fall vill jag gärna höra era argument!

DISK: Diskutera vad folk har skrivit till er för att få just er att skicka pengar! Vilka är deras argument? Var är alla deras vänner och familjer som borde hjälpa de i dessa situationer? Är det inte väldigt märkligt att dessa jämnt är på semester eller inte finns när det krisar i plånboken?

Mer pengar åt folket!
Citera
2014-04-15, 01:20
Medlem
kinesarsles avatar
Hur tar de kontakt med dig? Jag har aldrig varit med om det.
Citera
2014-04-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Ni har väl alla blivit kontakta av någon som ni inte alls känner, ni har knappt pratat med personen och direkt vill den att ni ska tanka på deras mobil, ge de pengar till mat, låna de 200-300kr för att de är så fattiga eller så lovar de att ni får tillbaka det osv!

Nej faktiskt inte, har aldrig hört talas om någon som har det heller.
Hur kontaktar dessa personer dig?
Citera
2014-04-15, 01:39
Medlem
tjejerna tro väl att de är lätt att fjäska för killarna genom att skriva massa komplimanger och kanske till och med skriver jag kan skicka en nakenbild om du lånar mig 400kr
Citera
2014-04-15, 01:50
Medlem
Drinkycrows avatar
Kontaktar de dig via E-mail då eller? Är du reggad på några skumma sidor? Skriver de riktig svenska eller typ google translate?

Tror inte de flesta har några problem med det här. Skaffa ny mail.
Citera
2014-04-15, 01:54
Medlem
frihetskrigares avatar
Precis som alla andra i tråden, så känner jag inte igen mig i vad du skriver. Känns som ett ytterst märkligt beteende att kontakta någon främmande på det sättet och tigga pengar. Är det så att du är medlem på konstiga sidor där du blir kontaktade av sådana människor eller?
Citera
2014-04-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Hur tar de kontakt med dig? Jag har aldrig varit med om det.

Ja, men det är ju via sidor där man träffar folk helt enkelt! Allt från dejtingsidor till andra sidor där man träffar folk! Verkar som de spelar på att de tror de är snygga så det är värt pengar typ! För det är oftast när man tagit deras skype eller annat de börjar "kräva" pengar :O
Citera
2014-04-15, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Kontaktar de dig via E-mail då eller? Är du reggad på några skumma sidor? Skriver de riktig svenska eller typ google translate?

Tror inte de flesta har några problem med det här. Skaffa ny mail.

Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Precis som alla andra i tråden, så känner jag inte igen mig i vad du skriver. Känns som ett ytterst märkligt beteende att kontakta någon främmande på det sättet och tigga pengar. Är det så att du är medlem på konstiga sidor där du blir kontaktade av sådana människor eller?

Asså vadå medlem på konstiga sidor? Nä, absolut inte! Men ni vet, sidor som är typ som lunarstorm och de som fanns förut, liknande sidor typ..

Skumt att bara jag varit med om detta! Det är ju inte första gången heller, har hänt säkert 10-tals ggr, väldigt märkligt, haha!

Jag förväntade ju mig att höra er historier, men det verkar inte bli så ^^
Citera
2025-03-27, 03:25
Medlem
SveaBunkerns avatar
Tre kvinnor jag träffat irl har tiggt pengar av mig. Två av dessa via Messenger och den tredje via WhatsApp.

Kvinnan som tiggde via WhatsApp är idag närmare 50 år. Rövknullat henne två gånger. Hon har velat ha pengar till snus och alkohol. Skickade en gång 400 kronor (egentligen som lite tack för att jag fått sköna knull) men sen dess inte en enda krona.

Messenger

G är en brud som är ett år äldre än mig (32 år). Hon bor på behandlingshem på grund av drogmissbruk. Som liten blev hon adopterad från Rumänien och vuxit upp med svenska föräldrar. Hon har romsk (zigenar) påbrå. Hon sög av mig i samband med att vi bastade en gång hemma hos mig. Sedan dess har hon ibland skrivit till mig och tiggt pengar. Vägrat skicka till henne på grund av hennes drogmissbruk. Jag tycker om henne, men kan endast tänka mig att träffa henne om hon blivit drogfri.

V är en 30-årig brud som har över 100 000 kronor i skulder till Kronofogden. Haft one night stand med henne en gång. Vi träffades på folkhögskola. Hennes supande och tiggande är orsaken till att jag hållt mig borta från henne. Hon tigger ibland om pengar via Messenger.

Alla dessa kvinnor tigger garanterat även från andra män via chatt. Jag tror det är betydligt ovanligare att män tigger från kvinnor via chatt.
Senast redigerad av SveaBunkern 2025-03-27 kl. 03:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in