Vad tycker ni om dessa personer? Är de gud eller vem tror de att de är?! "Gud finns överallt" "tiggare finns överallt" ^^ Nej, men helt seriöst nu.
Ni har väl alla blivit kontakta av någon som ni inte alls känner, ni har knappt pratat med personen och direkt vill den att ni ska tanka på deras mobil, ge de pengar till mat, låna de 200-300kr för att de är så fattiga eller så lovar de att ni får tillbaka det osv!
Detta är oftast tjejer som tror att de ska få pengar för att de är just tjejer, eller vad är anledningen till att jag ska skicka pengar till någon jag aldrig träffat och precis börjat prata med?
Någon som har någon bra anledning som jag kan tänka på nästa gång jag gärna vill skicka pengar och blir tillfrågad?
OBS! Jag är inte snål, men jag förstår inte varför jag ska ge pengar till dessa människor, är det någon annan här som gör det eller brukar ge pengar? I så fall vill jag gärna höra era argument!
DISK: Diskutera vad folk har skrivit till er för att få just er att skicka pengar! Vilka är deras argument? Var är alla deras vänner och familjer som borde hjälpa de i dessa situationer? Är det inte väldigt märkligt att dessa jämnt är på semester eller inte finns när det krisar i plånboken?
Mer pengar åt folket!