• 1
  • 2
2014-07-16, 19:48
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shyyne
Fretaget har varit hr och gjort en kontroll.

Mycket riktigt visar det sig att tv 15x15 plattor vid golvbrunnen inte lutar tillrckligt. Golvbrunnen r dessutom fr hgt monterad.

Det han sa till mig r att plattorna gr att byta ut. Han freslog att frsiktigt knacka bort de tv plattorna, snka golvbrunnen lite och sedan lgga tv nya plattor med rtt fall.

Kan ngon plattsttare bekrfta att detta r "OK" att utfra enligt gllande branschregler. Jag funderar p att kontakta BKR och hra vad de har att sga.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjuukiz
]Hur ska han snka brunnen utan att frstra ttskitet undrar jag lite.[/b]
Ta in en seris firma och be dom fakturera skojaren.

Att "leva" med dligt fall som du skrev tidigare hade jag
aldrig gtt med p.
Du har vl betalat en massa pengar fr att de ska utfra
ett bra jobb?
Gr om gr rtt.
Mycket bra frga. Jobbar sjlv inom golvbranschen och har gjort massvis med badrum, dock med golvlggning men det spelar ingen roll i det hr fallet.

Att snka brunnen utan att frstra ttskiktet r omjligt och det rcker inte med att ta bort ngra plattor fr att klara av det. Brunnen r ju fastgjuten och det ligger flytspackel runt omkring och ovanp delar av den. Det r inte bara att ta en hammare att sl ner den.

Fr att snka brunnen mste man bila upp den, sedan bila betongen och gjuta fast brunnen fast lngre ner. Det finns inte en chans i vrlden att det gr utan att frstra ttskiktet.

Jag tror att dom frsker sig p en fuling hr, hoppas p att du inte r hemma nr dom ska gra jobbet och sger att dom gjort allt dom kan. Eller s river dom upp fler plattor, bilar upp brunnen, snker den och sedan frsker lappa ihop ttskiktet. Det r inget jag skulle godknna om jag ska vara rlig, mjligtvis i en gammal sommarstuga med badrum frn 1960, men definitivt inte i ett nyrenoverat badrum i en permanent bostad.
Citera
2016-11-25, 06:45
Medlem
Han talar nog om klinkerramen ovanfr sjlva golvbrunnen. Den ligger troligen fr hgt .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in