Citat:
Företaget har varit här och gjort en kontroll.
Mycket riktigt visar det sig att två 15x15 plattor vid golvbrunnen inte lutar tillräckligt. Golvbrunnen är dessutom för högt monterad.
Det han sa till mig är att plattorna går att byta ut. Han föreslog att försiktigt knacka bort de två plattorna, sänka golvbrunnen lite och sedan lägga två nya plattor med rätt fall.
Kan någon plattsättare bekräfta att detta är "OK" att utföra enligt gällande branschregler. Jag funderar på att kontakta BKR och höra vad de har att säga.
Mycket riktigt visar det sig att två 15x15 plattor vid golvbrunnen inte lutar tillräckligt. Golvbrunnen är dessutom för högt monterad.
Det han sa till mig är att plattorna går att byta ut. Han föreslog att försiktigt knacka bort de två plattorna, sänka golvbrunnen lite och sedan lägga två nya plattor med rätt fall.
Kan någon plattsättare bekräfta att detta är "OK" att utföra enligt gällande branschregler. Jag funderar på att kontakta BKR och höra vad de har att säga.
Citat:
Mycket bra fråga. Jobbar själv inom golvbranschen och har gjort massvis med badrum, dock med golvläggning men det spelar ingen roll i det här fallet. ]Hur ska han sänka brunnen utan att förstöra tätskitet undrar jag lite.[/b]
Ta in en seriös firma och be dom fakturera skojaren.
Att "leva" med dåligt fall som du skrev tidigare hade jag
aldrig gått med på.
Du har väl betalat en massa pengar för att de ska utföra
ett bra jobb?
Gör om gör rätt.
Ta in en seriös firma och be dom fakturera skojaren.
Att "leva" med dåligt fall som du skrev tidigare hade jag
aldrig gått med på.
Du har väl betalat en massa pengar för att de ska utföra
ett bra jobb?
Gör om gör rätt.
Att sänka brunnen utan att förstöra tätskiktet är omöjligt och det räcker inte med att ta bort några plattor för att klara av det. Brunnen är ju fastgjuten och det ligger flytspackel runt omkring och ovanpå delar av den. Det är inte bara att ta en hammare att slå ner den.
För att sänka brunnen måste man bila upp den, sedan bila betongen och gjuta fast brunnen fast längre ner. Det finns inte en chans i världen att det går utan att förstöra tätskiktet.
Jag tror att dom försöker sig på en fuling här, hoppas på att du inte är hemma när dom ska göra jobbet och säger att dom gjort allt dom kan. Eller så river dom upp fler plattor, bilar upp brunnen, sänker den och sedan försöker lappa ihop tätskiktet. Det är inget jag skulle godkänna om jag ska vara ärlig, möjligtvis i en gammal sommarstuga med badrum från 1960, men definitivt inte i ett nyrenoverat badrum i en permanent bostad.