För två veckor sedan upptäckte jag tre knölar på sidan av halsen nästan vid nyckelbenet, den största var cirka 2 cm och även två lite mindre precis under. Dom gör inte ont och det går att flytta lite på dom. Jag gick till vårdcentralen två dagar efter och min läkare kände och tryckte lite på dom och sa att det var svullna lymfkörtlar om att vi skulle avvakta lite med att undersöka dom mer då han sa att det är vanligt att dom svullnar upp vid tex infektioner (har dock inte varit sjuk/förkyld på hur länge som helst) och för att jag inte hade några andra symtom och fick då tid för återbesök om tre veckor, men att jag skulle höra av mig om dom börjar försvinna eller ifall jag märker någon förändring på dom eller om jag skulle börja må dåligt. Under besöket nämnde han någon gång någonting om cancer/lymfom och självklart går man ju hem och söker som en galning på lymfom och kan inte sluta oroa mig över det nu..
Nojjig som man är så känner man ju efter någon gång varje dag och hoppas på att svullnaderna minskat, men istället så upplever jag att de nu har blivit lite större.. Den största är typ 3 cm lång och 1,5 cm bred, man ser den även lite utanpå halsen, har också hittat en till mindre lite längre upp. Jag mår ändå ganska bra (förutom att jag är väldigt trött och ofta är illamående)
Så ni som har/haft lymfom, hur var erat allmäntillstånd när/innan ni fick reda på att ni hade lymfom?
Ska jag höra av mig till min läkare igen innan återbesöket även fast jag inte har någon av de vanliga symtomen?
Nojjig som man är så känner man ju efter någon gång varje dag och hoppas på att svullnaderna minskat, men istället så upplever jag att de nu har blivit lite större.. Den största är typ 3 cm lång och 1,5 cm bred, man ser den även lite utanpå halsen, har också hittat en till mindre lite längre upp. Jag mår ändå ganska bra (förutom att jag är väldigt trött och ofta är illamående)
Så ni som har/haft lymfom, hur var erat allmäntillstånd när/innan ni fick reda på att ni hade lymfom?
Ska jag höra av mig till min läkare igen innan återbesöket även fast jag inte har någon av de vanliga symtomen?