Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-14, 17:55
  #1
Medlem
Är det gångbart och snyggt att ha en ljus (mycket vitt) som heminredning när man är kille. Eller är det för mycket "tjejigt"?
Citera
2014-04-14, 17:59
  #2
Medlem
sodars avatar
Det är ''tjejigt'' att överanalysera saker och ting. Varför spekulerar du kring en sådan sak? Ljus heminredning är finare än mörk, det känns mer öppet och välkomnande.. Eller hur man nu ska förklara det på bästa sätt.
Citera
2014-04-14, 17:59
  #3
Medlem
skippa carpe diem-citaten bara så kommer du nog undan....
Citera
2014-04-14, 17:59
  #4
Medlem
funasdalens avatar
Klart det är. Själv målade jag om och skaffade nya möbler för ett tag sedan, mestadels vita. Tycker det blev väldigt stilrent och aningen luftigare.
Citera
2014-04-14, 18:01
  #5
Medlem
Håller med föregående talare. Tror du Tony Montana hade brytt sig om vad andra tycker?
Citera
2014-04-14, 18:09
  #6
Medlem
Kaustis avatar
Jag kör rätt mycket vitt hos mig och det funkar fint: http://i.imgur.com/vp4oQ5Yh.jpg

Att ha ett schysst hem är varesig tjejigt eller manligt, det är bara möbler - inte ett inlägg i feministdebatten.
Citera
2014-04-14, 18:11
  #7
Medlem
simp00s avatar
Tycker det är stilrent med ett vitt hem , oavsett kön
Citera
2014-04-14, 18:27
  #8
Medlem
Menar inte att förolämpa dig men det enda som är tjejigt är att vara osäker på ifall något man funderar på att göra verkar tjejigt... Vitt/ljust är snyggt oavsett vilket kön hemmet tillhör.
Citera
2014-04-15, 14:46
  #9
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jag kör rätt mycket vitt hos mig och det funkar fint: http://i.imgur.com/vp4oQ5Yh.jpg
Jag kör en liknande färgskala (svart-vitt-blått), men med ett större inslag av vitt. Funkar mycket bra.

Enda problemet med vitt är att det märks direkt om det blir dammigt/smutsigt, så man får hålla efter det ordentligt.
Citera
2014-04-15, 16:36
  #10
Medlem
Dr0sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockburn
Är det gångbart och snyggt att ha en ljus (mycket vitt) som heminredning när man är kille. Eller är det för mycket "tjejigt"?

Ehh, ja? Varför inte? Hm med "kloka ord" kanske inte helt passande om man skall bry sig.
Sedan tycker jag att hem som Kausti är fruktansvärt tråkiga. Raka linjer med massa kanter och bara vitt/grått/svart känns som om man kommer till TV-hörnan i valfri instutition. Finns liksom inget liv någonstans, och inget som känns inbjudande heller. Lite som om man gått en dag i några möbelbutiker och på samma dag pekat ut vad man "tror" passar ihop (spec färgmässigt) å bara placerat in det och behållt det så. Skall man envisas med så kall grund, så får man ju iaf ha rejält med filtar, krukor, tavlor osv i andra färger som livar upp.
__________________
Senast redigerad av Dr0ster 2014-04-15 kl. 16:43.
Citera
2014-04-16, 13:18
  #11
Medlem
PaulPaljetts avatar
Nej. Som kille skall du ha svartmålade väggar (måla dem själv, bara svabba färg rätt över tapeten). Svart skinnsoffa. Gärna betongrör i nåt hörn som du har som egengjort vinställ. Spara även gamla ölflaskor och whiskeyflaskor och ställ upp dem på rad.
Citera
2014-04-21, 15:15
  #12
Medlem
Nej kör på! Det är skitfint med vitt och går nog hem hos väldigt många så du gör helt rätt i att satsa på vitt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback