2009-02-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Är det här en seriös fråga, du måste fan driva med mig.

Nej jag driver inte med dig utan är helt seriös.

Förklara varför den dörren inte kan vara gastät, eller blir det för svårt rent tekniskt för dig?

Dr Tinnitus
2009-02-16, 00:09
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej jag driver inte med dig utan är helt seriös.

Förklara varför den dörren inte kan vara gastät, eller blir det för svårt rent tekniskt för dig?

Dr Tinnitus

Tekniken har jag inga problem med det som är problemet är hur man ska hitta en nivå att diskutera med dig, herr dörrexpert. Undrar varför man inte bara hängde för ett draperi i dörrhålet, verkar inte spela någon roll om gasen sipprade ut i Pressac´s gaskammare.

Du tror alltså på fullt allvar att dörren suttit i en gaskammare? Sök hjälp.
2009-02-16, 00:21
Medlem
Citat:
Tekniken har jag inga problem med det som är problemet är hur man ska hitta en nivå att diskutera med dig, herr dörrexpert. Undrar varför man inte bara hängde för ett draperi i dörrhålet, verkar inte spela någon roll om gasen sipprade ut i Pressac´s gaskammare.

Det är inget fel på min diskussionsnivå.

Vänligen förklara varför den dörren inte skulle kunna vara gastät istället för att slingra dig med att jamsa om draperier. Inget på den dörren accosierar till draperier.

Dr Tinnitus
2009-02-16, 00:27
Medlem
felias avatar
Citat:
Det är inget fel på min diskussionsnivå.

Vänligen förklara varför den dörren inte skulle kunna vara gastät istället för att slingra dig med att jamsa om draperier. Inget på den dörren accosierar till draperier.

Dr Tinnitus

Om du tittar på bilderna ser du vedhögen dörren vaktat. En spikad trädörr från en vedbod är alltså din gastäta dörr. Den saknar dessutom gummilister och var glaset i kikhålet är spelar tydligen ingen roll för om man tror på det här så tror man på vad fan som helst.
2009-02-16, 00:39
Medlem
Citat:
Om du tittar på bilderna ser du vedhögen dörren vaktat. En spikad trädörr från en vedbod är alltså din gastäta dörr. Den saknar dessutom gummilister och var glaset i kikhålet är spelar tydligen ingen roll för om man tror på det här så tror man på vad fan som helst.

Hur ser du att den saknar gummilister?

Bilden är inte av bästa kvalitet och upplösning, men man kan tydligt se att det är en skaplig fals runt det där någon form av list kan sitta eller har suttit.

Bara för att dörren ser ut att vara av trä, eller är av trä, betyder inte nåt då det mycket väl kan vara ögonfägnad just för att det ska se ut som just en oskyldig trädörr för att inte väcka misstankar hos de som skulle vallas in i "duschrummen". Det kan vara förstärkt med stål inuti och gastätt.

Är du klar över att det finns gamla trevliga kassaskåp som ser ut som vanliga träskåp, fanerade med äkta trä på utsidan eller målade så det ser ut som trä. Jag har sett några sådana kassaskåp genom åren.

Även om dörren på bilden är gjord av trä så kan den vara stark nog, och gastät.

Dr Tinnitus
2009-02-16, 00:53
Medlem
Citat:
Det har ju redan visats länkar i trådarna på beställningar av gastäta dörrar med mått och allt, liksom att de finns angivna på inventarielistor för de rum i krematorierna som benäms som likkällare på de ursprungliga originalritningarna. Förklara då gärna varför man väljer att bygga om dessa rum geom att ta bort de tidigare dubbla dörrarna som gick inåt, till en ensam dörr som gick utåt (ritningar på detta har hittats om jag minns rätt) och var gastät.

Den rimligaste förklaringen till alla Pressacs criminal traces är, som jag ser det, att man gasade ihjäl folk i krematorierna. Men kan vi inte hålla oss till det vi diskuterade, d.v.s. huruvida du har täckning för ditt påstående att det finns dokument som visar att det fanns ett titthål med ett skyddande galler på insidan i dörren i likkällaren?

Citat:
Varför behövs det en förstärkt gastät dörr med titthål med kraftigt dubbelt glas och skyddsnät för det på insidan, i en likkällare....?

Glaset var 8 mm tjockt. Menar du att det är kraftigare än vad som normalt förekommer i titthål? Vad har du i så fall för stöd för det? Den uppburne Auschwitzexperten Van Pelts tramsargument att det skulle vara något särskilt misstänkt med att glaset var dubbelt har jag redan vederlagt tidigare i den här tråden.

Så vi återkommer till frågan om gallret. Har du något stöd för att det a) överhuvudtaget fanns något galler över titthålet i dörren till likkällaren och i så fall för att b) gallret satt på insidan av dörren?

Fotografiet i Pressacs bok bevisar som sagt ingenting, eftersom Pressac inte verkar ha något som helst stöd för att dörren på fotografiet kommer från ett av krematorierna.

Citat:
Varför i hela friden skulle en dörr till en cell för besvärliga fångar behöva vara gastät?

Finns det något stöd för att dörren på fotografiet i Pressacs bok är gastät?
Senast redigerad av Groffe 2009-02-16 kl. 00:55.
2009-02-16, 00:58
Medlem
felias avatar
Citat:
Hur ser du att den saknar gummilister?

Bilden är inte av bästa kvalitet och upplösning, men man kan tydligt se att det är en skaplig fals runt det där någon form av list kan sitta eller har suttit.

Bara för att dörren ser ut att vara av trä, eller är av trä, betyder inte nåt då det mycket väl kan vara ögonfägnad just för att det ska se ut som just en oskyldig trädörr för att inte väcka misstankar hos de som skulle vallas in i "duschrummen". Det kan vara förstärkt med stål inuti och gastätt.

Är du klar över att det finns gamla trevliga kassaskåp som ser ut som vanliga träskåp, fanerade med äkta trä på utsidan eller målade så det ser ut som trä. Jag har sett några sådana kassaskåp genom åren.

Även om dörren på bilden är gjord av trä så kan den vara stark nog, och gastät.

Dr Tinnitus

Jag hittar inte besiktningsprotokollet som visar att dörren är förstärkt med stål och jag förstår inte heller varför man tagit bort gummilisterna som då skulle suttit runt h e l a dörren. Var finns o-ringarna runt kikhålet och var är glaset? Då du är fackman på gastäta dörrar av trä så kan du länka till information om en sådan dörr.

Är du säker på att dörren inte suttit i Batmans grotta?
2009-02-16, 01:07
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:

Söka hjälp är nog inget råd som du ska eller bör rekommendera åt andra!

En dörr är en dörr för dig, va'? Och då finns det väl nyckelhål också, och finns det nyckelhål så kan den inte vara gastät??

Äh! Jag häpnar bara över vissa människors fenomenala förmåga till att vara helt och hållet låsta i sina egna små fantasivärldar...

Dr Tinnitus bad dig i alla enkelhet och utan åthävor och diverse invektiv att redogöra för vad du tycker gör att just de där dörrarna omöjligen kan vara gastäta, och då svarar du med att han bör "söka hjälp" och jämför de avbildade dörrarna med draperier???

Jag ber dig likaledes redogöra för hur du kommit fram till att dörrarna i fråga inte är mycket bättre än draperier? .. Och om du inte vill svara ordentligt, så blir min rekommendation enkel: Väx upp, för f-n! ... Alternativt; Sök hjälp!

Edit:
Citat:
Jag hittar inte besiktningsprotokollet som visar att dörren är förstärkt med stål och jag förstår inte heller varför man tagit bort gummilisterna som då skulle suttit runt h e l a dörren. Var finns o-ringarna runt kikhålet och var är glaset? Då du är fackman på gastäta dörrar av trä så kan du länka till information om en sådan dörr.
[...]
Well.. Nåväl... Du försöker ju i alla fall.. till slut! ... All heder till dig för det!
Senast redigerad av d00rkey 2009-02-16 kl. 01:10.
2009-02-16, 01:29
Medlem
Citat:

Är du säker på att dörren inte suttit i Batmans grotta?

Kan du bevisa via bilderna att det inte sitter eller kunnat sitta tätningslist runt hela dörren?

Kan du via bilden bevisa att det inte sitter tätningar runt tittglaset, eller att det inte sitter nåt glas heller där?

Återigen, förklara varför en dörr som den på bilden, gjord av stål kamoflerad med trä, eller bara gjord av trä, inte skulle kunna vara gastät!!

Förklara vad som krävs för att en förslutning, lock lucka dörr påse burk eller vad som, ska vara gastät.

Du är klar över att en vanlig plastpåse kan vara gastät...?

Dr Tinnitus
2009-02-16, 01:41
Medlem
Alltså, jag är antagligen ett retard som påpekar detta, men trollar ni?
2009-02-16, 01:42
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Du är klar över att en vanlig plastpåse kan vara gastät...?
[...]
Nej, nej, nej! En plastpåse är väl ingen dörr heller!? På bilderna ser man ju (tydligt) att det är dörrar det handlar om, och de kan väl inte vara gastäta?
2009-02-16, 05:12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Är det morfar som ritat i sömnen? På vilket sätt är dörren snarlik? Tjockleken? Perversa nazisleazeteckningar är ju starka bevis.

Hur blidde min morfar inblandad i detta? Är du förtröden, för man har rätt. Så du hittar inget annat hoppa på som vanligt. Du bör titta på bilderna igen *suck* Visst är de perversa bilderna, men de är minnesteckningar. Tro du fångorna hade kameror gick runt gladeligen tog bilderna på "avlusningerna" jisses de är ju skrattretande... - Hej jude! här har du en nikon, så du kan gå runt ta bilder på oss perversa nazzar .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in