Citat:
Ursprungligen postat av felia
Tekniken har jag inga problem med det som är problemet är hur man ska hitta en nivå att diskutera med dig, herr dörrexpert. Undrar varför man inte bara hängde för ett draperi i dörrhålet, verkar inte spela någon roll om gasen sipprade ut i Pressac´s gaskammare.
Du tror alltså på fullt allvar att dörren suttit i en gaskammare? Sök hjälp.
Söka hjälp är nog inget råd som du ska eller bör rekommendera åt andra!
En dörr är en dörr för dig, va'? Och då finns det väl nyckelhål också, och finns det nyckelhål så kan den inte vara gastät??
Äh! Jag häpnar bara över vissa människors fenomenala förmåga till att vara helt och hållet låsta i sina egna små fantasivärldar...
Dr Tinnitus bad dig i alla enkelhet och utan åthävor och diverse invektiv att redogöra för vad du tycker gör att just de där dörrarna omöjligen kan vara gastäta, och då svarar du med att han bör "söka hjälp" och jämför de avbildade dörrarna med draperier???
Jag ber dig likaledes redogöra för hur du kommit fram till att dörrarna i fråga inte är mycket bättre än draperier? .. Och om du inte vill svara ordentligt, så blir min rekommendation enkel: Väx upp, för f-n! ... Alternativt; Sök hjälp!
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag hittar inte besiktningsprotokollet som visar att dörren är förstärkt med stål och jag förstår inte heller varför man tagit bort gummilisterna som då skulle suttit runt h e l a dörren. Var finns o-ringarna runt kikhålet och var är glaset? Då du är fackman på gastäta dörrar av trä så kan du länka till information om en sådan dörr.
[...]
Well.. Nåväl... Du försöker ju i alla fall.. till slut! ... All heder till dig för det!