2014-05-15, 01:05
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Jag kände en pojke som möttes av en stor banderoll första dagen på universitetet. Det stod "Umeå Universitet - Det röda universitetet". Det säger allt om staden och de som bor där, vilket han även sedan erfor. Bortsett från det lär det vara en hygglig stad.

så en kulturell stad där man tar hand om varandra? låter bra.
Citera
2014-05-15, 06:35
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Umeå är en bra stad även om det är rödingarnas fäste. Min pappa var student där på 70-talet. Redan då var det fest 2014 är utelivet ännu bättre. Jag anser att Umeå är Norrlands huvudstad Nästa år får ni även IKEA till staden. Finns även en superbra delikatessaffär om du uppskattar god mat. Någon i tråden vet nog vad den heter. Ett fik och en restaurang i samma byggnad. Ligger nära vattnet bredvid en stor skoaffär. Andra sidan gatan. Samma sida som vattnet. Min lokalisering är på topp
Citera
2014-05-15, 16:23
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
så en kulturell stad där man tar hand om varandra? låter bra.

Glöm ej den politiska korrektheten som färgar stadens inveånare!
Citera
2014-05-15, 16:29
Medlem
vasaduellers avatar
Jag har besökt Umeå. Mitt intryck är att folk uppvisar antingen ett norrländskt lugn och ett trevligt beteende eller en gnällig, deprimerande gråsosseöversittarmentalitet.
Citera
2014-05-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Umeå är en bra stad även om det är rödingarnas fäste. Min pappa var student där på 70-talet. Redan då var det fest 2014 är utelivet ännu bättre. Jag anser att Umeå är Norrlands huvudstad Nästa år får ni även IKEA till staden. Finns även en superbra delikatessaffär om du uppskattar god mat. Någon i tråden vet nog vad den heter. Ett fik och en restaurang i samma byggnad. Ligger nära vattnet bredvid en stor skoaffär. Andra sidan gatan. Samma sida som vattnet. Min lokalisering är på topp

att du lyfter fram IKEA som ska ligga på söderlätt var härligt ! Blir kanon bra !

Umeå är en skön, härlig stad att leva i. Umeå ska växa, mer jobb och framtiden är ljus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in