2014-04-13, 10:35
Bannlyst
Jag spenderar minst kanske 5 timmar på musik ibland mycket mer, men i snitt 5 timmar. Det kanske är för mycket, men jag njuter av musik.

Så hur mycket tid spenderar ni er tid på musik?
Citera
2014-04-13, 10:42
Medlem
kekomis avatar
Jag har oftast på musik i bakgrunden medan jag pysslar med annat, + lyssnar i lurar när jag är ute och går. Så allt sammantaget blir det nog ca 5 timmar om dagen.
Citera
2014-04-13, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag spenderar minst kanske 5 timmar på musik ibland mycket mer, men i snitt 5 timmar. Det kanske är för mycket, men jag njuter av musik.

Så hur mycket tid spenderar ni er tid på musik?

När du lyssnar på 5 timmar musik, är det då du BARA lyssnar på musik och inte gör någonting annat eller räknas det om du lyssnar på musik medan du jobbar/pluggar (eller vad du nu gör)?
Citera
2014-04-13, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
När du lyssnar på 5 timmar musik, är det då du BARA lyssnar på musik och inte gör någonting annat eller räknas det om du lyssnar på musik medan du jobbar/pluggar (eller vad du nu gör)?
5 timmar lyssnar jag noggrant på musik, men ibland lyssnar jag dygnet runt på musik.
Citera
2014-04-13, 11:02
Bannlyst
Kanske 3-4 timmar om dagen, men då har jag mest på det i bakgrunden.
Citera
2014-04-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
5 timmar lyssnar jag noggrant på musik, men ibland lyssnar jag dygnet runt på musik.

Ok, det är rätt bra jobbat dygnet runt låter lite överdrivet? Har du musik på när du sover?

Jag sitter väldigt sällan och bara lyssnar på musik, men annars har jag på musik i stort sätt så ofta jag kan, men hur mycket varierar mycket från dag till dag. Kan vara från någon timme upp till 10-12 timmar.
Citera
2014-04-13, 11:18
Medlem
Ass.Parades avatar
Blir nog 5 timmar här också eller mer varje dag. Först blir det alltid någon timmes lyssning på morgonen hemma och i bakgrunden när jag sitter i bussen/tåget som tar någon halvtimme. Efter en hård dag sätter jag på ett album som jag lyssnar på min stereo medan jag pluggar eller surfar.

Sedan så har jag min obligatoriska lyssna på musik tills jag måste sova kväll vilket kan ta några timmar. Jag gör alltså oftast grejer medan jag lyssnar på musik men någon gång i veckan kan jag sätta mig med någon god dryck och bara sitta och njuta av något album också, "känna" varenda rytm och brukar också leta små detaljer i musiken som jag kanske inte har hört förut, alltid lika fascinerande.

Fan jag borde ha satsat på att bli musik producent eller något, musik är ju det bästa med livet(bland annat)
Citera
2014-04-13, 11:29
Avslutad
Fram till för ungefär ett och ett halv år sedan kunde jag lyssna på musik 7-10 timmar per dag. Då tog jag inte mina studier särskilt seriöst, jag bodde fortfarande hemma och var singel. Under dem åren där gjorde jag bokstavligt talat sällan annat än att bara lyssna på musik. Innan dess, under gymnasietiden var jag dessvärre tvungen att ha närvaro i skolan, varav musiklyssnandet var något mindre, men ändock ohälsosamt många timmar per dag. Nu blir det betydligt färre timmar per dygn, av anledningar som att jag numera har eget boende och det halvtidsarbete det är att sköta om sig själv. Därtill är jag sambo vilket kräver väldigt mycket tid även om vi gärna lyssnar på musik tillsammans naturligtvis. På detta tar jag numera mina studier väldigt seriöst, vilket än mer minskat det dagliga musiklyssnandet. En på många sätt tråkig utveckling, men samtidigt har mitt dygn fyllts av andra saker jag finner viktiga som det vore outhärdligt att skala bort. Ska jag leverera en siffra skulle jag gissa på att jag kanske lyssnar på musik en tre-fyra timmar per dygn numera. Vilket i och för sig är en ganska hög siffra ändå, men i relation till hur det såg förut. Jag är och ser mig fortfarande som en väldigt inbiten musikentusiast, men vuxenlivet ställer helt andra krav på vilka göromål man måste ta för sig: det funkar helt enkelt inte riktigt längre att stanna i sitt pojkrum dygnen långa och bara lyssna på musik.
Senast redigerad av Caesare 2014-04-13 kl. 11:32.
Citera
2014-04-13, 12:37
Medlem
Burkbubbas avatar
Lyssnar på musik hur? När jag befinner mig på kontoret har jag alltid radio på i bakgrunden, det är väl 4-6 timmar om dagen bara där. Utöver det så drar jag igång spotify i lägenheten när jag städar, duschar eller gör något annat i hemmet.
Citera
2014-04-13, 12:40
Medlem
Elementarts avatar
Skulle säga ett par timmar om dagen, kanske 3-4. Det är mestadels när jag jobbar, brukar föredra att ha någon serie på i bakgrunden när jag är hemma och surfar runt på datorn.
Citera
2014-04-13, 13:03
Medlem
frihetskrigares avatar
Svårt att säga egentligen eftersom det är ganska oregelbundet. Men jag lyssnar väl på musik i genomsnitt kanske tre timmar om dagen.
Citera
2014-04-13, 13:55
Medlem
katatonis avatar
Större delen av min vakna tid är det nog..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in