SNÄLLA någon där ute med samma problem?!
Jag är en tjej på 21 år. Jag har förut fått små panikångest som jag kunnat hantera och som försvunnit fort. Visst har det varit obehagligt men jag har inte mått så dåligt över dom. Men på senaste tiden sen ungefär hösten har jag fått GROVA panikångestattacker. Jag skakar som fan, hyperventilerar, börjar må illa och känner att jag vill spy, blir lös i magen och känner riktigt äcklig obehag i kroppen och blir rädd. Eftersom jag har en extrem spyfobi så är jag rädd för att spy vilket får ångesten att bli större. Det här är riktigt jobbigt för mig då det förstör för min vardag.
Tex skolan. Jag pluggar upp två ämnen på Komvux och jag har fått den här typen av grov panikångest på båda lektionerna och dragit därifrån direkt och sen det har jag inte kunnat gå till skolan. För det är så jobbigt. Jag vill vara där jag kan ta mig ut, där jag kan vara. Jag vill inte sitta bland folk och skaka sönder och vara livrädd. Jag mår inte ens dåligt, jag mår bra, ska snart förlova mig med min livskärlek men när jag tänker på att vi snart ska förlova oss blir jag nervös och det blir väl alla men då kommer panikångesten OCKSÅ?! Varför är det så?! Jag förstår inte varför jag får sånna jobbiga attacker men usch vad det förstör för mig.. Jag vågar inte ens förlova mig för jag är rädd att den ska dyka upp där på min förlovning. (Skulle egentligen förlovat mig i januari) men har flyttat fram detta på grund av att jag ska slippa panikångesten jag får av nervositeten
Det är så jobbigt!! Jag orkar inte mera och det känns som jag håller på att hamna i depression nu. Skolan är förstörd, jag är rädd för att göra förlovningen just för jag inte vill bli nervös och för att av nervositet kan jag få panikångest, jag kan inte göra saker jag i vanliga fall gillar att göra.
Jag har sökt hjälp förr men vad kan dom göra? Hjälper medicin? Kan det här försvinna? Det här förstör min vardag!! Jag känner mig riktigt nere och deprimerad på grund av detta. Nu tänker många ''men så jobbigt är det inte, de är bara att hantera den'' MEN så lätt är det inte. Inte när det är en stor panik ångest, det är obehagligt läskigt och jobbigt. Jag vill bara må bra och vara lycklig vilket jag var innan panikångesten kom in i mitt liv. SNÄLLA någon där ute som kan ge tips? Finns det medicin för det så får jag väl ta det. ALLT för att jag ska må bra igen.
Jag är en tjej på 21 år. Jag har förut fått små panikångest som jag kunnat hantera och som försvunnit fort. Visst har det varit obehagligt men jag har inte mått så dåligt över dom. Men på senaste tiden sen ungefär hösten har jag fått GROVA panikångestattacker. Jag skakar som fan, hyperventilerar, börjar må illa och känner att jag vill spy, blir lös i magen och känner riktigt äcklig obehag i kroppen och blir rädd. Eftersom jag har en extrem spyfobi så är jag rädd för att spy vilket får ångesten att bli större. Det här är riktigt jobbigt för mig då det förstör för min vardag.
Tex skolan. Jag pluggar upp två ämnen på Komvux och jag har fått den här typen av grov panikångest på båda lektionerna och dragit därifrån direkt och sen det har jag inte kunnat gå till skolan. För det är så jobbigt. Jag vill vara där jag kan ta mig ut, där jag kan vara. Jag vill inte sitta bland folk och skaka sönder och vara livrädd. Jag mår inte ens dåligt, jag mår bra, ska snart förlova mig med min livskärlek men när jag tänker på att vi snart ska förlova oss blir jag nervös och det blir väl alla men då kommer panikångesten OCKSÅ?! Varför är det så?! Jag förstår inte varför jag får sånna jobbiga attacker men usch vad det förstör för mig.. Jag vågar inte ens förlova mig för jag är rädd att den ska dyka upp där på min förlovning. (Skulle egentligen förlovat mig i januari) men har flyttat fram detta på grund av att jag ska slippa panikångesten jag får av nervositeten
Det är så jobbigt!! Jag orkar inte mera och det känns som jag håller på att hamna i depression nu. Skolan är förstörd, jag är rädd för att göra förlovningen just för jag inte vill bli nervös och för att av nervositet kan jag få panikångest, jag kan inte göra saker jag i vanliga fall gillar att göra.Jag har sökt hjälp förr men vad kan dom göra? Hjälper medicin? Kan det här försvinna? Det här förstör min vardag!! Jag känner mig riktigt nere och deprimerad på grund av detta. Nu tänker många ''men så jobbigt är det inte, de är bara att hantera den'' MEN så lätt är det inte. Inte när det är en stor panik ångest, det är obehagligt läskigt och jobbigt. Jag vill bara må bra och vara lycklig vilket jag var innan panikångesten kom in i mitt liv. SNÄLLA någon där ute som kan ge tips? Finns det medicin för det så får jag väl ta det. ALLT för att jag ska må bra igen.