Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-12, 11:09
Medlem
gulaLejonets avatar
Högst upp till höger står hur många medlemmar som är online, antal medlemmar och antal inlägg. Är antalet inlägg en totalsiffra eller är det endast som inlägg som klarat moderatorernas granskning? (dvs raderade inlägg ej inräknade)

inlägg gjorda i tex laidback räknas väl inte till användarens inlägg, räknas dom med i totalen högst upp till höger?
Citera
2014-04-12, 11:51
Medlem
robomans avatar
Så som jag förstått saken så är det ALLA inlägg som summeras där. När jag för några månader sedan räknade samman hur stor andel av användarna som stod för lejonparten av flashbacks inlägg (en tråd som blev inmosad i någon annan tråd), då fick jag fram att samtliga medlemmars totala postcount stod för ca 80% av totalsiffran.

EDIT: Här är inlägget. Innanför spoilertaggen står de ungefärliga siffrorna jag fick fram. (FB) * Den enda tråden om antalet inaktiva och verkliga medlemmar *
Senast redigerad av roboman 2014-04-12 kl. 11:54.
Citera
2014-04-12, 11:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Så som jag förstått saken så är det ALLA inlägg som summeras där. När jag för några månader sedan räknade samman hur stor andel av användarna som stod för lejonparten av flashbacks inlägg (en tråd som blev inmosad i någon annan tråd), då fick jag fram att samtliga medlemmars totala postcount stod för mindre än 80% av totalsiffran.
45 720 106 inlägg

Ditt inlägg har nummer 48 349 287, så uppenbarligen har vi 2½ miljon inlägg som någon gång registrerats men inte ligger till grund för inläggsräknaren uppe till höger. Utan att veta hur det faktiskt ligger till så är min gissning att raderade inlägg inte ingår.
Citera
2014-04-25, 04:47
Medlem
Germanias avatar
Ja, det är väl helt enkelt antalet rader i posttabellen i darabasen.
Citera
2014-04-25, 11:13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
Högst upp till höger står hur många medlemmar som är online, antal medlemmar och antal inlägg. Är antalet inlägg en totalsiffra eller är det endast som inlägg som klarat moderatorernas granskning? (dvs raderade inlägg ej inräknade)

inlägg gjorda i tex laidback räknas väl inte till användarens inlägg, räknas dom med i totalen högst upp till höger?

Lite formalia...antal besökare online innebär inte antal medlemmar online. Som besökare räknas alla som besöker FB under en viss tidsrymd. En besökare kan vara en inloggad medlem men kan lika gärna vara en icke inloggad medlem eller en besökare som inte är medlem på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in