2014-04-11, 21:57
Medlem
Detta gäller mitt SATS medlemskap, i vilket jag betalar 355:- i månaden. I januari måndag kunde pengar debiteras ur mitt konto. Detta var jag förstås omedveten om, och samma sak hände februari månad.

Nu i mars för drygt en månad sedan får jag en faktura angående detta. Kapitalskulden låg på 710:-, alltså 355 kr*2 månader. Vilket är fullkomligt logiskt då jag inte hade betalat av mitt medlemskap för 2 månader. Sen var det en ränteskuld på 10.65 kr och en böterkostnad på 240 kr. Allt som allt blev det 960.65 kr. Några dagar senare får jag en faktura för februari månad på 415 kr (60 kr böter)... Men vafan, jag betalade ju redan för 2 månader!
Senast redigerad av majsibajs 2014-04-11 kl. 21:57. Anledning: stavfel
Citera
2014-04-11, 21:58
Medlem
Gallipolis avatar
Ring och prata med dem?
Citera
2014-04-11, 22:02
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsibajs
Detta gäller mitt SATS medlemskap, i vilket jag betalar 355:- i månaden. I januari måndag kunde pengar debiteras ur mitt konto. Detta var jag förstås omedveten om, och samma sak hände februari månad.

Nu i mars för drygt en månad sedan får jag en faktura angående detta. Kapitalskulden låg på 710:-, alltså 355 kr*2 månader. Vilket är fullkomligt logiskt då jag inte hade betalat av mitt medlemskap för 2 månader. Sen var det en ränteskuld på 10.65 kr och en böterkostnad på 240 kr. Allt som allt blev det 960.65 kr. Några dagar senare får jag en faktura för februari månad på 415 kr (60 kr böter)... Men vafan, jag betalade ju redan för 2 månader!

Nej, det är inga "böter". Det är påminnelseavgifter och inkassokostnader, det är en enorm skillnad.

Det är helt omöjligt att ge dig några svar då du inte ger tillräckligt med detaljer gällande exakt vad som stod på kraven.

Precis som föregående talare så säger jag "kontakta kundtjänst så får du svar"
Citera
2014-04-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej, det är inga "böter". Det är påminnelseavgifter och inkassokostnader, det är en enorm skillnad.

Det är helt omöjligt att ge dig några svar då du inte ger tillräckligt med detaljer gällande exakt vad som stod på kraven.

Precis som föregående talare så säger jag "kontakta kundtjänst så får du svar"

Men påminnelseavgifterna och inkassokostnaderna är 240kr. Det är kapitalskulden på 710:- i samband med att jag får en ny faktura som bekymrar mig. Det enda problemet med denna fakturering jag fick är att den gäller för februari månad. När jag tidigt i mars fick en faktura på 755 kr, vilket innefattade en kapitalskuld på 2 månader. Alltså för både Januari och februari. Frågade receptionen på SATS om jag har några uteblivna betalningar, och 710kr för Januari och Februari har bokförts.

Men får väl ringa dem på måndag och ta reda på vad det är frågan om
Senast redigerad av majsibajs 2014-04-11 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in