2023-02-26, 21:06
Medlem
Alfrids avatar
Förklara effekten av cannabis

Hur ska man bästa förklara effekten av cannabis för någon som aldrig provat?
Citera
2023-02-26, 21:11
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrid
Hur ska man bästa förklara effekten av cannabis för någon som aldrig provat?
Man blir dum i huvudet möjligtvis ännu dummare, och risken finns att man skiter på sig utan att märka det
Citera
2023-02-26, 21:22
Medlem
snooper123s avatar
Känslor blir starkare.
Citera
2023-02-26, 21:33
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Är en viss skillnad på cannabis och cannabis… Enklast är väl ändå att beskriva det som en salongsberusning på alkohol även om det såklart beror på hur mycket cannabis man tar.
Citera
2023-02-26, 21:42
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Man blir dum i huvudet möjligtvis ännu dummare, och risken finns att man skiter på sig utan att märka det
Du behöver en ny kran mannen.
Citera
2023-02-26, 22:14
Medlem
Bidens avatar
Sitter och röker nu, jag skulle beskriva känslan som... Ah alltså det är så jävla härligt, jag sitter och ser på Jake Paul vs Tommy Fury, vi har en svensk snubbe med i eventet, nån Baloo Jack The Ripper. SVERIGE!!! Fast gräs gör en inte patriotisk direkt, snarare tvärtom. Sedan min ungdom så har jag varit väldigt höger politiskt och ansett att en nation måste vara homogen och att den vita rasen måste bevaras osv. Men cannabis har visat mig att det är inte riktigt så, vi kan alla bara röka gräs tillsammans och ta det lugnt. Sen när man röker gräs så kan minnet bli ganska påverkat. Man glömmer vad man snackar om osv. Nu tog Baloo ett slag rakt i ansiktet!
Citera
2023-02-27, 02:12
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Är en viss skillnad på cannabis och cannabis… Enklast är väl ändå att beskriva det som en salongsberusning på alkohol även om det såklart beror på hur mycket cannabis man tar.

Det kan såklart upplevas väldigt olika mellan individer, men för mig går inte cannabisrus alls att jämföra med alkoholberusning.

Alkohol ”dimmar ner” och gör mina sinnen avtrubbade, medan cannabis öppnar upp och förstärker sinnena på många sätt.
Vilka delar av sinnena och hur det upplevs beror såklart mycket på vilket sort och hur mycket jag röker.
Citera
2023-02-27, 02:17
Medlem
styckets avatar
uttöver avslappnad, glad osv

Så skapas en hinna mellans en sinne och kropp vilket gör att man blir fri från kroppen på ett sätt och känner sig lättare.
Citera
2023-02-27, 03:01
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Det kan såklart upplevas väldigt olika mellan individer, men för mig går inte cannabisrus alls att jämföra med alkoholberusning.

Alkohol ”dimmar ner” och gör mina sinnen avtrubbade, medan cannabis öppnar upp och förstärker sinnena på många sätt.
Vilka delar av sinnena och hur det upplevs beror såklart mycket på vilket sort och hur mycket jag röker.

Självklart är det olika från individ till individ, vill även förtydliga att jag syftar på en enklare salongsberusning.
Citera
2023-02-27, 08:29
Moses talade med gud genom en brinnande buske. Gissa vad det är en metafor för?

Paul Atreides i Dune drar i sig en krydda som gör ögonen blå och som expanderar sinnet så man kan navigera universum undrar var han snappade upp det.

Cannabis är helt och hållet vad du gör det till precis som allt annat.

Som Luke i grottan i Empire när han fejsar sig själv som Darth, men så är det med all drugs.

You gonna fuck with your head you better know the words of Roky, if you have ghosts you have everything.
Senast redigerad av SpringCampaign 2023-02-27 kl. 08:32.
Citera
2023-02-27, 08:35
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Förklara effekten av cannabis" sammanfogad /Mod
Citera
2023-03-18, 04:28
Medlem
auto-fellatios avatar
Då var det dags för mig att damma av mina cannabisoljor inhandlade för drygt 3 år sedan. (kan de bli för gamla?)

Har två varianter, en olja med pipett eller vad det nu kallas samt en sprayolja.

Nummer 1 är Dubon Northern dew. 26.8 mg/ml THC, < 0.1 mg-ml CBD
20 ml Olja med pipett. Går att dosera upp till 1ml.
Denna: https://www.sqdc.ca/en-CA/p-rosee-no...P/826966011542

Nummer 2 är Twd. Indica 25 mg/ml THC < 0.1 mg-ml CBD
20 ml Sprayflaska ~2.5 mg/spray
Verkar vara utgången modell, men liknande denna: https://www.sqdc.ca/en-CA/p-indica-9...P/688083011214

Jag önskar lite nybörjarhjälp så jag inte blir helt jävla bäng.

Tänkte ge mig själv en lite lätt avslappnad lördagskväll men vill inte somna, helst bara lite avslappnad i kropp och kanske sinne.

Vad är det bästa sättet att dra igång så man inte får i sig för mycket? Går det att få bara lite avslappning eller kommer det "jobbiga" grejer på köpet alltid?

Går det göra nåt produktivt under påverkan eller blir det soffa och musik/film i bästa fall?

Är själv, är det dumt? Katter och hund finns i huset.

Har ni några bra tips så blir jag väldigt glad

Tack på förhud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in