2014-04-11, 14:36
Medlem
coexs avatar
Då skulle det bli mycket enklare att navigera runt på forumet, ifall man är intresserad av MC går man till MC delen, vill man kolla moppetrådar går man till moppedelen. Skulle inte något liknande gå att fixa relativt lätt?

Det är ofta man går till flashback/f341 för att läsa om motorcyklar men halva forumsdelen är översvämmad av bristfälliga rubriker så man inte vet ifall ämnet berör MC eller moppe. Jag tror också att man skulle slippa många av "Här är det 18-års åldersgräns stick härifrån"-inläggen och det oändliga antalet "hur drar jag strypningen på moppen"-trådar.

Finns det någon mer som tycker som jag?
Senast redigerad av coex 2014-04-11 kl. 14:39.
Citera
2014-04-11, 14:50
Medlem
knullklassons avatar
Bra idé! Skapa ett underforum för endast mc-snack och skicka moppe-diskussionen till Fragbite.
Citera
2014-04-11, 17:30
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Bra idé! Skapa ett underforum för endast mc-snack och skicka moppe-diskussionen till Fragbite.

Äh, då skulle forumen bli för inaktiva. Bättre att dom är ihopslagna
Citera
2014-04-11, 17:44
Medlem
Intressant hur det på fb finns så många myndiga personer som har moped.
Citera
2014-04-11, 18:13
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Intressant hur det på fb finns så många myndiga personer som har moped.

Alla är inte över 18.
Citera
2014-04-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Alla är inte över 18.

Jag vet. Dock är det ju 18 års åldersgräns för att ha ett konto på fb. Men jag har själv börjat fundera lite på att skaffa moped igen. En likadan som jag fick för snart 30 år sedan. Billig försäkring och för att det känns rätt ok att köra moped i T-shirt.
Citera
2014-04-12, 00:37
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Men jag har själv börjat fundera lite på att skaffa moped igen. En likadan som jag fick för snart 30 år sedan.

Bra idé.
Veteran-mopeder är mycket häftigare än dagens
Citera
2014-04-12, 04:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coex
Det är ofta man går till flashback/f341 för att läsa om motorcyklar men halva forumsdelen är översvämmad av bristfälliga rubriker så man inte vet ifall ämnet berör MC eller moppe.
Gör du rp på trådar med dåliga rubriker?

Citat:
Jag tror också att man skulle slippa många av "Här är det 18-års åldersgräns stick härifrån"-inläggen
Det har inte med delforum att göra utan idioter som skiter i reglerna, det är off topic.
Citera
2014-04-12, 17:41
Medlem
coexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gör du rp på trådar med dåliga rubriker?

Det har inte med delforum att göra utan idioter som skiter i reglerna, det är off topic.
Nej helt ärligt brukar jag vara lite dålig på att rapportera trådar, ska bättra mig!

Jo, du har en poäng men jag tror att ifall man delar upp forumen så håller sig de som är intresserade av motorcyklar i det ena forumet och de som vill snacka moppe navigerar till det andra vilket borde betyda att de mopedintresserade inte ger (lika mycket) off topic kommentarer till andra mopedintresserade.
Citera
2014-04-13, 19:23
Medlem
LågOchLångsams avatar
Motorcyklar och mopeder -> Flashback
Citera
2014-04-13, 20:55
Medlem
Jag tycker med det är en bra idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera