Haft 4-5 olika mobler och fått byta nummer varje gång. Snart haft nuvarande numret i 2 år, när det blir ny mobil nästa gång tänker jag behålla numret jag har nu,eftersom det är ett lätt nr att komma ihåg.
Sedan 2000. Hade först ett nummer till min första telefon GA628 sen 98, comviq. Sen köpte jag en 7110 som gick i sönder och jag hade inga pengar då så jag lät mobilen ligga i över ett halvår och glömde fylla på kontantkortet inom ett år. Så det blev obrukbart. Köpte då telia och fick ett 0702-nr. Har sedan porterat till comviq-knock out.
1992. Först som 010-nummer och när jag skaffade gsm fixade smidiga telia mobitel så att jag fick samma nummer fast 070 i början.
Tack för det televerket!
Första mobilnumret var på de sexsiffriga numrens tid, tror det var 1987 jag skaffade en "bärbar" telefon. 010-58 92 xx.
Då var man ball som fan.
Vad det inte så att i NMTs barndom började numren dessutom på 070?
Jag har haft mitt nummer sedan jag återvände hem till Sverige för snart två år sedan. Antagligen kommer jag tappa bord det här simm-kortet nästa gång jag ger mig av. Känns som det kvittar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!