• 1
  • 2
2014-04-12, 07:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
kostymnisse, det beror mestadels av vart man bor.

För en del är det ett attans spring i trappen, oväsen och massa folk som jehovas och annat skit. För andra är det helt dött, knäpptyst och knappt ens reklam i lådan. Nästan så man tror att det inte bor några andra i trapphuset.

Visst är det så som sagt, jag tror vårt ivriga bytande av portkod numera gör sitt till med, sedan saknar vi även brevlådor och har postfack så det springet slipper jag.
Jag har ett par grannar jag har kontakt med mer än att man säger hej i hissen, en har en extranyckel och en brukar jag hjälpa med diverse grejer mot att hon har koll på lägenheten när man inte är hemma.

Jag är nöjd över att slippa spring iaf, men beträffande Jehovas trodde jag de sket i att dyka upp igen om man sågat dessa en gång.
Citera
2014-04-12, 12:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akasa
Nu snackar jag inte besöksförbud, vårdnadstvist eller annat utan enkelt bara;

Vill inte ha några besökare av något slag, vill inte att någon alls egentligen ska komma till mitt hus eller lägenhet att ringa på dörren.

Bäst vore ju stänga ute polisen, men det går inte. Men över det, kan man förbjuda folk att komma och ringa på ens ringklocka. Det är väldigt bra, man slipper jobbiga grannar, allmänna tiggare, försäljare, folk annars man inte vill ha göra med.

Hade man haft stor tomt med galler runtom borta från huset hade man sluppit det men så mycket pengar har jag inte.

Det kan du inte. Man kan inte förbjuda människor att "komma" till ditt hus (vad det nu innebär). Undantaget är om någon stalkar dig på ett sätt att du kan göra en polisanmälan.
Citera
2014-04-12, 15:49
Medlem
Sätt upp en varning för hund skylt med en stor läskig hund på (spela gärna lite höga skällande ljud då o då) eller sätt upp en skylt på dörren att du inte vill störas överhuvudtaget helt enkelt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in