Citat:
Ursprungligen postat av
graffdatshit
Tar du någon medicin som kanske kan göra dig torr i käften? Dricker du konstant vätska i samband med snusen så sköljer du bort vätskan. Om du köper ett annat snus än ld så kommer det antagligen att rinna mer, men jag skulle inte rekommendera det!
Jag har inte märkt att jag har varit extra torr i munnen och jag tar ingen medicin eller dylikt, jag kanske bara är extra torr än normalt eftersom jag upplever mindre rinnande än vad andra gör. Jag har provat andra sorter som jag nämnde ovan, General och en annan jag inte minns, men det är samma sak. Jag gillar L&D mest dock och den är väldigt billig dessutom, sen finns det ju Salmiak L&D också och den är väldigt god. Det är inget problem att det inte rinner mycket, att det droppar är bättre än att hela munnen fylls och det är nice att svälja eftersom man känner smaken och aromerna mycket bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
graffdatshit
Sluta medans du kan istället! Jag har inte snusat i jättemånga år och mina tänder kommer att lossna om ett par år utifrån min egen bedömning!

Jag har inte planerat att bli beroende och jag har klarat av att fest snusa i flera månader så det är nog ingen fara om jag bara snusar ett 1-3 snus om dagen, jag vet att många som börjat säger samma sak, men jag tror att jag kommer hålla det faktiskt och jag sitter inte och ljuger för mig själv heller. Men om jag blir beroende så är det så och då är det bara att gilla läget helt enkelt eftersom jag bara har mig själv att skylla.
Snus höjer livskvalitén för mig och därför tycker jag att det är värt risken faktiskt.
P.S. Jag vet att tänderna och tandköttet kan bli helt fuckade av snus, men det har väl kommit fram att det är en myt att tänderna trillar ur? Om jag minns rätt så var det bevisat. Kan ha fel dock.
EDIT: Jag Googlade fram en sida, det var första sidan jag hittade så kanske inte är helt legitimt, men jag orkar inte researcha så mycket och då står det att det är ytterst ovanligt att tappa tänderna helt, men att det kan se ut som om man ska tappa de vilken sekund som helst eftersom tandhalsarna blottas efter många år av snusande:
http://www.somt.se/kursen/content/pa...aktabok_09.htm