2014-04-10, 17:14
Medlem
Hej,

Har ett problem som jag har stött på en längre tid nu, och jag ser inte ut att hitta något svar.. Eller dom svaren jag hittar är helt olika.

Nu till problemet, jag har en kroppstemperatur på mellan 35.2 och 36 grader, exakt samma resultat både under armhålor och i munnen med digital termometer. Inga andra problem, har tagit blodprov där allt varit ua., har även tagit urinprov (sticka, 1 vecka sen, ua.), blodsocker (4.4) och 24 timmars EKG.

Det ända problemet jag har är en mild form av mitral valve prolapse, men enligt läkare som tog EKG så ska det inte påvärka något alls.

Så ja, är låg kroppstemperatur normalt? Jag dricker mycket vatten, tränar oregelbundet och äter ganska OK.
Citera
2014-04-10, 19:37
Medlem
Ulvinnans avatar
Det behöver absolut inte vara något fel på en för att man har låg kroppstemperatur...Jag har också väldigt låg temperatur mellan 35 och 36 grader men jag har aldrig kollat upp det utan bara konstaterat att det är så..min ene son har också låg kroppstemperatur..så när han var liten och man kollade febern på honom fick man bara konstatera att han hade ganska hög feber när han hade närmare 38..annars så tror jag det är vanligare än man tror med låg kroppstemperatur..oroa dig inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in