2014-04-10, 12:36
Medlem
Hej!

(Vet inte om jag lagt under rätt ämne, ändra gärna om det skulle ligga fel)

Jobbar inom försäljningbranchen med B2B, har mer och mer börjat intressera mig för det psykologiska spelet under säljsamtal.
Men nu till problemet, DISC-systemet tycker jag låter som en högst intressant teori men hur jag än vrider och vänder på sökorden i Google hittar jag inget vettigt.
Om någon sitter på bra källor får ni gärna dela med er, diskuterar gärna även hur ni ser på DISC och liknande modeller.

Citera
2014-04-10, 12:40
Medlem
Så du vill ha hjälp med att lura människor?
Citera
2014-04-10, 12:43
Medlem
Vet inte riktigt hur du tänker nu, med ditt påstående menar du att all försäljning handlar om att lura kunden.
Du verkar inte ha koll på vad det handlar om, så lämna gärna onödiga kommentarer utanför.
Citera
2014-04-10, 12:43
Medlem
trickydicks avatar
Funkar den där DISC-analysen eller är det bara skit? Att jag frågar är för att jag gjorde den för ett antal år sedan och den stämde väl sisådär kan jag tycka…*
Citera
2014-04-10, 12:47
Medlem
DISC-analys är något man gör för att se vad man själv skulle kunna kategorisera sig som.
Men nu kan också använda dig utav DISC för att kunna avgöra vad en viss människa skulle kunna tänkas vilja höra.
Det handlar inte om att du ska kunna säga att du vet att en människa är på ett visst vis.
Men om man har koll på modellen så underlättar det för dig att göra en kvalificerad gissning.
Kanske var lite otydlig i inlägget, det jag vill få mer information om är bakgrunden till teorin.
Citera
2015-02-19, 10:09
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Funkar den där DISC-analysen eller är det bara skit? Att jag frågar är för att jag gjorde den för ett antal år sedan och den stämde väl sisådär kan jag tycka…*
DISC funkar alldeles utmärkt om du ber om att få feedback från de som verkligen känner dig och se/höra hur de reagerar på resultatet du fick utifrån hur du svarade när du gjorde testet..finns ju alltid en liten el stor risk att man svarar så man önskade att man är/fungerar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in