2014-04-10, 09:40
Medlem
xtrftw1337s avatar
Vet inte om denna tråd hamnade rätt, men gör ett försök.

Igår hände något som jag inte trodde kunna hända, helt plötsligt så blev jag av med några kontakter på facebook enbart för att jag gillade "Sverigedemokraterna i Riksdagen - ja tack" på facebook. Dessa personer som tog bort mig påstod att dom inte kunna vara vänner med folk som gillade den sida eller som sympatiserade med SD (som jag gör). Detta gjorde mig RIKTIGT jävla irriterad..

Någon annan som har varit med om liknande?

Jag brukar aldrig yttra min politiska ställning för någon, alla får tycka och tänka vad dom vill även om jag själv tycker att dom har "fel". Men det får dom stå för, alla tycker olika.

Kan tillägga att det handlar om vänster/miljöpartister.
Citera
2014-04-10, 09:43
Medlem
ThingThings avatar
Diskriminerad? Nä, det fungerar inte åt det hållet, tyvärr.

Lika bra att de av-vännade dig och inte vill umgås med dig om de ändå inte är vettiga människor.
Citera
2014-04-10, 09:44
Medlem
Kasperskys avatar
Självklart får du tycka vad du vill. Och självklart får dem tycka vad dem vill. Tycker dem det är konstigt att ha en sådan vän så är det ju deras val om dem inte vill vara vän längre.

Gå vidare, glöm det!

Och ja, jag har varit med om liknande då jag gillade Socialdemokraternas Facebook sida. Men bara ignorera folk som stör sig på det?
Citera
2014-04-10, 09:46
Medlem
Lol, vänsterpartister, där har du ju svaret, dom är alla dumma föredetta kommunister.

OT kan jag säga att jag också är SD sympatisör men skulle aldrig säga det till någon annan speciellt på facebook, eftersom dom flesta idag är hjärntvättade politiskt korrekta småfittor som inte har NÅGON som helst kompetens när det kommer till politik eller vad rasism egentligen är så kan man inte vara ärlig om sina åsikter, i detta ironiskt sätt "demokratiska" och "åsiktsfri" land... sverige.
Citera
2014-04-10, 09:47
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Självklart får du tycka vad du vill. Och självklart får dem tycka vad dem vill. Tycker dem det är konstigt att ha en sådan vän så är det ju deras val om dem inte vill vara vän längre.

Gå vidare, glöm det!

Och ja, jag har varit med om liknande då jag gillade Socialdemokraternas Facebook sida. Men bara ignorera folk som stör sig på det?

Om det vore så lätt, men all of a sudden så känner folk som man har kännt i 6-7 år att dom inte vill veta av en längre.
Senast redigerad av xtrftw1337 2014-04-10 kl. 10:01.
Citera
2014-04-10, 10:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337

Igår hände något som jag inte trodde kunna hända, helt plötsligt så blev jag av med några kontakter på facebook enbart för att jag gillade "Sverigedemokraterna i Riksdagen - ja tack" på facebook. Dessa personer som tog bort mig påstod att dom inte kunna vara vänner med folk som gillade den sida eller som sympatiserade med SD (som jag gör). Detta gjorde mig RIKTIGT jävla irriterad..

Jag brukar aldrig yttra min politiska ställning för någon, alla får tycka och tänka vad dom vill även om jag själv tycker att dom har "fel". Men det får dom stå för, alla tycker olika.

Visst, det där beteendet var ganska vanligt strax efter förra valet. Vill minnas att det finns (åtminstone) en tråd här på Flashback om fenomenet. Frågan är dock om det är någon större förlust att bli av med "vänner" som inte kan acceptera att alla inte delar deras egna politiska åsikter?
Citera
2014-04-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337

Har förlorat också gamla barndomsvänner som tillhörde vänstern.
Dom bara tog bort mig och dom svarade inte på mail när jag ville fråga ut dom.

Vi umgås inte så det gör mig ingenting. Känner dom mig inte vid här laget så kommer dom aldrig känna mig.

Jag är alltid öppen med vad jag röstar på men försöker inte blanda in politik med vänner. Skulle nån tjata negativt om SD. Så skulle jag direkt försvara dom är väl medveten att dom inte är rasister och dom försöker sitt bästa för att ändra sig.

Alla har rätt till en ny chans i livet och det gäller även politiska parti.

Ex Socialdemokratisk rasinstitut eller Vänster kommunister som har stöttat både sovjet unionen, Kuba mm.

Egentlig vill jag rösta på ett annat parti som inte finns i riksdagen men pga av alla dagis fasoner mot SD som kommer jag sympati rösta för dom.
Citera
2014-04-10, 10:32
Medlem
Jag startade nyligen en liknande tråd "morsning & goodbye pk vänner"
Jag har dock inte riktigt vågat gå lika långt som du och börjat gilla sd på facebook, utan jag skriver mer vad jag tycker lite halvt, på ett snällt sätt, i trådar rörande invandring mm.
Det är väldigt irriterande att man inte får tycka vad man vill som vissas vän. jag hade förlorat majoriteten av mina vänner om jag gillade sd på facebook, lider med ts
Citera
2014-04-10, 10:36
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Jag startade nyligen en liknande tråd "morsning & goodbye pk vänner"
Jag har dock inte riktigt vågat gå lika långt som du och börjat gilla sd på facebook, utan jag skriver mer vad jag tycker lite halvt, på ett snällt sätt, i trådar rörande invandring mm.
Det är väldigt irriterande att man inte får tycka vad man vill som vissas vän. jag hade förlorat majoriteten av mina vänner om jag gillade sd på facebook, lider med ts

Pratade med en vän till mig igår om detta, han sympatiserar också med SD. Men han sa att han aldrig ens skulle tänka tanken eller våga gilla SD på facebook. Då skulle han bli utstött i skolan med mera, när de flesta i hans klass då är extrema feminister (kvinnodominerad klass).
Citera
2014-04-10, 10:46
Medlem
Politik är väldigt känsligt ämne. Sådan som händer.
Citera
2014-04-10, 10:51
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Politik är väldigt känsligt ämne. Sådan som händer.

Precis, därför jag i princip aldrig pratar om politik med vänner med mera. Det brukar oftast eskalera till våldsamma diskussioner. Ett exempel är att jag fick en grogg i ansiktet av en nära vän för några år sedan. Dock var det hon som startade hela diskussionen, hennes hjärna har blivit corrupt av all vänsterpolitik.
Citera
2014-04-10, 10:53
Medlem
Hade någon viljat säga upp bekantskapen med mig pga mina politiska åsikter så får dem göra det. Det är deras val och det respekterar jag precis som jag respekterar att folk inte alltid delar mina åsikter. Man kan inte tvinga folk att umgås med en och det är tråkigt när det visar sig vad vänskapen verkligen är värd.

jag hade sagt något i stil med detta till mina vänner som tar avstånd:
Jag har alltid tyckt att vi varit goda vänner och fungerat bra tillsammans och ni kommer alltid vara välkommna till mig. Men känns det inte bra för er att umgås med personer som har en annan åsikt än er själva så ska ni självklart gå vidare i livet.

Jag tror att den mjuka tonen fungerar bäst. Kanske tar de sitt förnuft tillfånga och inser att man inte kastar bort en bra vänskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in