2018-04-06, 08:27
Medlem
Returpappers avatar
Har funderat på vilken effekt Jomshofs uttalande har och den feta rubriken Men jag tror att det kan väcka upp ett antal ytterligare i just DN;s läsekrets. Det är fantastiskt bra och inte något DN räknar med.

DN mobilisera och retar upp de redan frälsta invandringsförespråkarna men tappar fler av de tveksamma till Sd. +5% i nästa Sifo.
Citera
2018-04-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
"Västeuropa kommer att gå under" förkunnar Jomshof i DN idag. Kan tyvärr inte länka just nu.

Har också läst den intervjun (som är premium, jag lånar login av en bekant), jag misstänker att den kommer på print i DN:s helgbilaga i morgon. Jomshof framstår som rätt sansad men DN och deras fans kommer naturligtvis att gå bananas över hans oborstat raka påståenden kring att nationalitet och etnicitet inte är något man bara kan bolla med och att islam utgör ett reellt hot mot Europa och mot demokratin.
Citera
2018-04-06, 12:51
Medlem
Jag tror reaktionerna på den här intervjun kan vara en rätt intressant vattendelare mellan de som tycker att Jomshof är en galning och de som tycker "ja, han har ju rätt". Personligen tror jag att antalet personer som håller med honom ökar för varje dag som går och för varje ny terroristattack.

Undrar förresten om DN tänkte på att de publicerade intervjun på årsdagen av Drottninggatan-dådet ... ?
Citera
2018-04-13, 20:39
Medlem
japanskbruds avatar
Tror det va han jag såg på maxi för några timmar sen .. är han väldigt lång? hade nån gråspräcklig filtrock och försökte välja glasspaket i frysdisken .. ser 20 år yngre ut än sin riktiga ålder i verkligheten?
Citera
2018-04-21, 16:50
Medlem
8711s avatar
Intressant artikel där Richard Jomshof uttalar sig om sin framtid i partiledningen i Sverigedemokraterna.

Citat:
”Vi kan inte lämna över till en generation som förstör allt”

Efter närmare tjugo år börjar Richard Jomshof skönja slutet på sin tid i SD-toppen.

Då trappar han upp retoriken mot islam.

https://www.dn.se/nyheter/politik/vi-kan-inte-lamna-over-till-en-generation-som-forstor-allt/
Citera
2018-04-22, 22:19
Medlem
8711s avatar
Synd att artikeln ovan är låst. Richard Jomshof pratar i den om många intressanta saker. Hur han ser på sin egen och andras framtida roll i partiledningen och när det är dags att lämna över. Vilka dom största problemen är med att lämna över och vad som tar emot gällande detta, när Sverigedemokraterna kommit så långt och byggts upp till ett väldigt stort parti.

Att det vore illa om man lämnade över det till något som inte fungerade minst lika bra utan som hade försämrat partiet. 20 år i partiledningen för Richard Jomshof är såklart lång tid. Flera i partiledningen har också barn som är i skolåldern eller i andra fall närmar sig skolåldern vilket också påverkar beslut om detta dom kommande åren för flera personer i den absoluta toppen av partiledningen.
Citera
2018-05-20, 08:42
Medlem
Milovinas avatar
Richard Jomshof - påläst och saklig

Har sett Jomshof i ett antal debatter och han är riktigt vass. Borde inte SD använda sig än mer av denna klart lysande stjärna?

Kolla bla in denna debatt
https://youtu.be/7uwq2WJLkjE
Citera
2018-05-20, 08:47
Medlem
Enzymes avatar
Håller med dock kan han nog uppfattas som arrogant och lite kall. Mycket kompetent är han hursomhelst!
Citera
2018-05-20, 09:12
Medlem
Flanderiuss avatar
Lyssnade genom hela den länkade debatten. Han sköter sig bra, måhända lite stel. Tar man Johansson ser man tydligt hur hon spelar på patos med en hel del adjektiv och adverb. Hon är i jämförelse inte det minst saklig, varpå Björk var tvungen att hoppa in och försöka neutralisera. Han framförde för mig ett närmare patetiskt smutskastande, för att undvika frågan. Jomshof klar segrare, men han saknar en karismatisk stans, varpå jag vill se mer inlevelse i framtiden.
Citera
2018-05-20, 11:01
Medlem
När jag ser och hör honom påminns jag om Adolf Hitler av någon anledning, i rent fysisk bemärkelse, alltså, inte politisk. Är det snedluggen och den stora överläppen?
Finns det någon SD:are i ledande ställning, förresten, som inte har dialekt från Skånelanden?
SD får gärna använda honom mer om de vill.
Citera
2018-05-20, 11:22
Medlem
kalkryggars avatar
Han sossegubbens inhopp kan väl inte annat än förstöra för sossarna? Även sossar borde väl gömma sig bakom skämskudden av det han säger med sina personliga konstiga påhopp.

Jag tycker att efter Ylvas första svar så skulle Jomshof bara svara genom att säga "kan du svara på frågan tack". Inget mer. Bara den meningen och sen bolla över.
Citera
2018-05-20, 11:28
Medlem
Jomshof är en klippa för SD, ingen som meningsmotståndarna vågar försöka trycka ner. Lugn o saklig, brusar sällan upp sig men kan ändå ta fram släggan vid behov, önskar se och höra mer av honom nu i valrörelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in