2015-03-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna
Koppel är som ett bälte man har snett över bröstet på en uniform:

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Koppel_%28uniform%29

Lite anmärkningsvärt då samma Jomshof som på den tiden sprang runt i nazi-uniform idag är med och utesluter folk som läst fel böcker eller råkat gilla en artikel från fel hemsida.
Där ser man.

Okej. Alltså, jag har ingen aning om han nu sprungit runt i nazi-uniform eller inte - men jag tolkade det där mest som att de hade roligt åt att han var kinky. Kanske att jag misstolkade, men hittar liksom inget som styrker att han skulle sprungit runt i SS-uniform. Var säger han det?

Kan dessvärre inte ladda upp eftersnacket här eftersom det vore brott mot upphovsrätten.
Citera
2015-09-29, 01:01
Medlem
Richard Jomshof visar sitt rätta jag. Han varken demokrati eller inte yttrandefrihet

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article21491092.ab
Citera
2015-09-29, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Richard Jomshof visar sitt rätta jag. Han varken demokrati eller inte yttrandefrihet

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article21491092.ab
Var nu inte sådan. Den stackaren vill ju bara landet väl. SD är inte rasister, de hatar bara folk som inte är kritvita, inget rasistiskt över det ju.
Citera
2015-09-29, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
Var nu inte sådan. Den stackaren vill ju bara landet väl. SD är inte rasister, de hatar bara folk som inte är kritvita, inget rasistiskt över det ju.
Ja, men Ungern är ju ganska så kritvit. Men ändå råder det inte pressfrihet där och det värre och värre hela tiden. Jag misstänker att SD vill skapa en diktatur där inga andra åsikter än deras egna tolereras. Då det kanske lite löjligt att man på Flashback gråter över PK-media.
Citera
2015-09-29, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ja, men Ungern är ju ganska så kritvit. Men ändå råder det inte pressfrihet där och det värre och värre hela tiden. Jag misstänker att SD vill skapa en diktatur där inga andra åsikter än deras egna tolereras. Då det kanske lite löjligt att man på Flashback gråter över PK-media.

Hur får du det till att SD vill skapa en diktatur? Utveckla gärna dina tankegångar om du kan.
Citera
2015-09-29, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Hur får du det till att SD vill skapa en diktatur? Utveckla gärna dina tankegångar om du kan.

Läs vad Jomshof skriver angående yttrandefrihet.
Citera
2015-09-29, 01:53
Bannlyst
Citat:
Läs vad Jomshof skriver angående yttrandefrihet.

"Med andra ord: eftersom Sverige är ett land med fungerande press- och *yttrandefrihet så tvingas *Sverigedemokraterna ljuga om sina verkliga avsikter för väljarna."

Herregud människa, den artikeln är vinklad så det skriker om det. Hur har det undgått dig att MSM motarbetat SD hela tiden. Var är ditt kritiska tänkande?
Citera
2015-09-29, 02:01
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:

Karin Petterssons ord framstår i mina ögon som betydligt mer stötande än Rickard Jomshofs.
Hur kan hon påstå att Sverige har en fungerande press- och yttrandefrihet?!
Citera
2015-09-29, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Karin Petterssons ord framstår i mina ögon som betydligt mer stötande än Rickard Jomshofs.
Hur kan hon påstå att Sverige har en fungerande press- och yttrandefrihet?!

Det roliga är ju att allt Pettersson anklagar Ungern för stämmer in på Sverige: politisk styrning av public service, vinklad mediabevakning av valrörelse, snedvriden propaganda vad gäller olika minoritetsgrupper, politiserad utdelning av priser till författare som stödjer makthavarna etc...
Citera
2015-09-29, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Det roliga är ju att allt Pettersson anklagar Ungern för stämmer in på Sverige: politisk styrning av public service, vinklad mediabevakning av valrörelse, snedvriden propaganda vad gäller olika minoritetsgrupper, politiserad utdelning av priser till författare som stödjer makthavarna etc...

Fast allt detta är frivilligt och kan brytar. Vad Göbbels (förlåt Jomshof) vill göra är att begränsa yttrandefriheten i lagen.

Ni skapar ett monster.
Citera
2015-09-29, 09:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox

Fast allt detta är frivilligt och kan brytar. Vad Göbbels (förlåt Jomshof) vill göra är att begränsa yttrandefriheten i lagen.

Ja... det är väldigt frivilligt (ironi) - i Sverige får du sparken, om du inte ställer upp.

Var snäll och ge belägg för att Jomshof/SD vill begränsa yttrandefriheten i lagen.

-----

PS: Här är en länk till den Facebook konversation, som svenska s.k. journalister utgår från och kreativt (van)tolkar.

https://m.facebook.com/almqvist/posts/551052075063800?comment_id=551120968390244&reply_c omment_id=551123155056692&total_comments=3&comment _tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D

Scrolla ner för att hitta Jomshofs inpass.
Citera
2015-09-29, 09:42
Medlem
Abortakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge

Ni skapar ett monster.

Yttrandefriheten är redan inskränkt genom straffbestämmelser såsom hets mot folkgrupp, uppvigling och förtal. SD vill, såvitt jag vet, utsträcka hetslagstiftningen till att omfatta även svenskar, vilket JK inte anser i dagsläget. Vilka andra ändringar i TF eller YGL menar du att Jomshof vill göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in