2014-04-09, 10:45
Medlem
merrilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckynumberslevin
Team Thorengruppen spelade en sista kvalmatch i söndags (innebandy) och har en landslagsmeriterad målvakt som värvades i mitten av januari. Enda jag hittat hittills av intresse.

Innebandy som sport känns troligt, då de benämner den som en av Sveriges största sporter. Det är ju innebandy, om än inte på elitnivå. Och att ha potential att vara "en av de bästa i Sveriges historia", och inte vara i någon av fotbollens och hockeyns högstaligor, känns rätt otroligt.
Citera
2014-04-09, 10:47
Medlem
Artikel om värvningen som nämner honom som en av sveriges bästa målvakt genom tiderna: http://innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=103&aid=50415
Citera
2014-04-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrily
Innebandy som sport känns troligt, då de benämner den som en av Sveriges största sporter. Det är ju innebandy, om än inte på elitnivå. Och att ha potential att vara "en av de bästa i Sveriges historia", och inte vara i någon av fotbollens och hockeyns högstaligor, känns rätt otroligt.

Dom kvalade till SSL som är den högsta ligan i sverige, så jo det är elitnivå!
Citera
2014-04-09, 10:50
Medlem
merrilys avatar
Citat:
Dom kvalade till SSL som är den högsta ligan i sverige, så jo det är elitnivå!

Jag menade att innebandy är en stor folksport, många spelar i yngre dagar, men ingen stor publiksport som exempelvis hockey och fotboll. Sorry min luddiga formulering.
Citera
2014-04-09, 10:53
Medlem
Ludolfs avatar
Superettan i basket spelades klart i helgen. I Stockholm Eagles finns det två "problembarn" varav åtminstone en har spelat i landslaget (oklart om den andre är svensk medborgare) och dessutom varit i USA och visat upp sig vid något tillfälle.
Citera
2014-04-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrily
Jag menade att innebandy är en stor folksport, många spelar i yngre dagar, men ingen stor publiksport som exempelvis hockey och fotboll. Sorry min luddiga formulering.

Ah okej, då förstår jag mer vad du menar.
Citera
2014-04-09, 10:58
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Artikel om värvningen som nämner honom som en av sveriges bästa målvakt genom tiderna: http://innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=103&aid=50415
Han blev knäskadad strax efter det. Tror inte han spelat sedan dess.

http://www.vk.se/1116745/stjarnvarvningen-knaskadad
Citera
2014-04-09, 11:00
Medlem
Ludolfs avatar
Noterar att en av herrarna finns med i laguppställningen men inte har noterats för någon speltid för en match den 25/1. Case closed för min del.
Citera
2014-04-09, 11:09
Medlem
catos avatar
Känns om många rötägg samlas i AIK Solna, innebandy kanske..
Citera
2014-04-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludolf
Noterar att en av herrarna finns med i laguppställningen men inte har noterats för någon speltid för en match den 25/1. Case closed för min del.

Dock spelade de ej match i söndags?

Edit: Det gjorde dom visst! Kan vara case closed på denna!
Senast redigerad av luckynumberslevin 2014-04-09 kl. 11:23.
Citera
2014-04-09, 11:26
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludolf
Superettan i basket spelades klart i helgen. I Stockholm Eagles finns det två "problembarn" varav åtminstone en har spelat i landslaget (oklart om den andre är svensk medborgare) och dessutom varit i USA och visat upp sig vid något tillfälle.

Tänkte också spontant på en av dessa herrar, en som har varit och kört pre draft workouts med t.ex. Portland. Det stämmer även överens med att om han bara hade tagit sig i kragen, tänker på en viss R. Mb*mba....
Laget kunde ju även fira att de rent sportsligt blev klara för ligan i helgen också...

Har iaf historiskt sett älskat att ratta runt i sin A8a lite halv ouppstyrt...

Dock självklart bara spekulationer men stämmer på profilen iaf.

Den andra jeppen har mig veterligen aldrig representerat landslaget och mycket osäkert på om han är svensk medborgare men diverse problem har han allt.
Senast redigerad av Rotselleri 2014-04-09 kl. 11:30.
Citera
2014-04-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Tänkte också spontant på en av dessa herrar, en som har varit och kört pre draft workouts med t.ex. Portland. Det stämmer även överens med att om han bara hade tagit sig i kragen, tänker på en viss R. Mb*mba....
Laget kunde ju även fira att de rent sportsligt blev klara för ligan i helgen också...

Har iaf historiskt sett älskat att ratta runt i sin A8a lite halv ouppstyrt...

Dock självklart bara spekulationer men stämmer på profilen iaf.

Den andra jeppen har mig veterligen aldrig representerat landslaget och mycket osäkert på om han är svensk medborgare men diverse problem har han allt.

Men den här gången rattades inget annat än en sliten Ford.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in