2014-04-08, 23:49
Medlem
krigsbarns avatar
Jag fick nyligen hjälp av en individ här på forumet med en uppgift, det uppskattades mycket. Att det finns ett fåtal kunniga (stundom skenbar spetskunskap) och välmenande medlemmar är kanske det bästa enligt mig. Att man kan lära sig någonting.
Det sämsta kan likväl vara dess motsats: omåttligt hat och fördomar, ignorans och okunskap, etc.

Å andra sidan, vad skulle forumet vara utan anonymiteten som stimulerar dem? Bland allt mörker, alla pejorativ och rasande åsikter/fördomar kan man nog lära sig ett och annat. På något sätt avbildar forumet således personligheten vi alla besitter; alla har vi bra dagar och dåliga dagar. Yadayada.

Annars får man kanske välja fritt...
Är det bara en viss forumdel som utmärker sig och är bäst/sämst, etc. osv.
Citera
2014-04-08, 23:55
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det sämsta med Flashback och många andra forum också, är att jag tyvärr insett hur korkade och obildade folk är i allmänhet. Särskilt 90-talisterna, som är den sorgligaste generationen hittills.

Här gror också mycket hat. Misslyckade människor som samlas för att utbyta sympatier.

Jag är mest här för att kunna svara på frågor och bidra till den nödvändiga folkbildningen, eftersom skolsystemet har misslyckats från 1990 och framåt.
Citera
2014-04-08, 23:55
Medlem
NasiBoois avatar
Den förhållandevis fria dödsknarksnazistiska plattformen som Flashback utgör för oss regimkritiker och dissidenter är väl ganska skaplig...
Citera
2014-04-09, 00:00
Medlem
intesakuls avatar
Det sämsta är att alla inlägg går läsa utan att vara medlem eller inloggad.

Det är också det bästa.
Citera
2014-04-09, 00:01
Medlem
messiasibids avatar
Det bästa är yttandefriheten som ger flera intressanta perspektiv på frågor som diskuteras. Att hela samhället med alla dess olika individer finns representerade, detta ger även den stora floran av ämnen som diskuteras, allt går att finna.

Jag instämmer i att trevliga medlemmar som tillför kloka inlägg i trådar är vad som gör att man står ut på flashback bland det hat,skit inlägg utan substans som publiceras titt som tätt. Är kul när man läser ett vettigt inlägg och kollar vem som skrivit det och ser att det är en användare man känner igen som man gillar.

Är kul med att varje delforum har sin egen stil och ton på diskussionerna, I&I är ju på sitt egna sätt och jag gillar film-forumet som har många trevliga medlemmar och på träningsforumet med träningsjournaler är det riktigt taggad och inspirerande stämning. Finns många bra delforum och varje av dess har ett fåtal användare som agerar som hjältar och lyfter upp kvalitén, för att nämna någon PuffTheDragon på astronomi-forumet, Kemirockarfett på kemi-forumet, Rakii på filmforumet. Ja finns många.

Många Flashbacks användare har krav på andra att det alltid ska redovisas källor i inlägg är uppskattande. Källkritik är bra.

Ta den i 2an stämningen är skön också.

Det dåliga är väl det som är trade offen med yttrandefrihet alla pajaser skriver fullt med blaj och strunt.
Men men det får man ta.
Senast redigerad av messiasibid 2014-04-09 kl. 00:05.
Citera
2014-04-09, 00:02
Medlem
Den anonymitet, den härliga mystik (speciellt i drogforumen) och den klassiskt grovcyniska Flashbackmentalitet som ligger djupt inrotad i forumets själ är ju bara underbar, dessutom finns det trevliga och intelligenta människor här och där som gärna svarar på eventuella frågor och funderingar man har.

Något som dock stör mig väldigt mycket är bland annat när personer misslyckas grovt med att framstå som roliga genom att skapa uppenbara (och således totalt värdelösa) trolltrådar... Det är ju inte precis en sällsynt folkgrupp. Tyvärr. Något annat störande är även medlemmar som blir arga så fort någon annan medlem inte förstår något till 100% eller frågar något på grund av osäkerhet, även om just det kan bli rätt komiskt ibland.
Citera
2014-04-09, 00:24
Medlem
Kaustis avatar
Det bästa är väl ändå alla otroligt intelligenta användare som härjar runt i dom diverse forumen. Oavsett vilket forum du är i så finns det nästan garanterat någon som är expert inom ämnet därinne. Sen är problemet väl kanske att själv lista ut vem den här personen är, men i alla forum jag hänger har jag minst stött på någon enstaka person som visat sig vara grym.

Det sämsta är att Flashback gått från att vara hyfsat underground och unikt till att nu bli ett dagis för massa småungar. Speciellt under sommarloven är det stundtals vidrigt.
Citera
2014-04-09, 00:27
Medlem
H8erfisternators avatar
Bästa är hur naturliga folk är i trådarna, speciellt drogavdelningen.

Sämsta är alla sjuka småbarn som kommer fram vid 23:00-03:00 och skriver deras livshistoria på psykologi.
Citera
2014-04-09, 07:27
Medlem
frihetskrigares avatar
Det bästa är väl att har man ett problem så får man oftast hjälp rätt fort. Det sämsta är väl att man blir lätt kvar här längre än vad man hade tänkt, så det är ganska beroende så att säga.
Citera
2014-04-09, 09:44
Medlem
Thegreatsunshines avatar
Det bästa: Det fria ordet.

Det sämsta: Alla fnittriga små pojktroll som tycker att det är kul att starta trådar där de låtsar att de är kvinnor.
Citera
2014-04-09, 18:11
Medlem
Det bästa är att det är ett hyfsat anonymt ställe att gagga på.

Det sämsta är att flashbackrasister får fritt spelutrymme, när de egentligen bör bannas från internet.
Citera
2014-04-10, 18:00
Medlem
Perfectscores avatar
Det bästa är designen.

Det sämsta är dryga moderatorer som tror dom är admins.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in