• 1
  • 2
2005-08-12, 15:57
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Vinägerchips är kanongott. Åt dem när jag var i England. Har tydligen funnits tidigare men jag har inte hittat något här i Sverige på senare år. perfekt till en kall öl. Kan även tipsa om pepperchips, farligt goda.

Lite OT men, hur är de brittiska pepparchipsen jämfört med de svenska? (själv älskar jag pepparchips. Synd OLW tog bort sina gamla pepparchips. Estrellas är dock goda de med)
Citera
2005-08-12, 16:04
Medlem
irrblosss avatar
På tal om pepparchips, Coops pepparchips tycker jag smakar lite vinäger faktiskt. Jättegoda är de iaf.
Citera
2005-08-12, 18:53
Medlem
Lidl har, åtminstone i Finland.
Citera
2005-08-13, 05:44
Medlem
Jag köper mina hos lokala ICA butiken, Lay's tror jag tillverkaren heter... Dyrare än en vanlig OLW påse men avsevvärt mycket godare...
Citera
2005-08-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Lite OT men, hur är de brittiska pepparchipsen jämfört med de svenska? (själv älskar jag pepparchips. Synd OLW tog bort sina gamla pepparchips. Estrellas är dock goda de med)
De godaste chipsen jag tror jag någonsin ätit var brittiska "kettle crisps" (sånt som kallas "lantchips" eller "naturchips" i Sverige) med svartpeppar och salt. Hur bra som helst.
Citera
2005-08-14, 00:26
Medlem
English Shop (finns/fanns (?) i Sthlm och på Plantagegatan i Gbg) säljer likadana salt-och vinägerchips som finns att köpa i UK. Rekommenderas (även om de små påsarna är lite väl dyra)...
Citera
2005-08-14, 20:01
Medlem
pockis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egj
De godaste chipsen jag tror jag någonsin ätit var brittiska "kettle crisps" (sånt som kallas "lantchips" eller "naturchips" i Sverige) med svartpeppar och salt. Hur bra som helst.

Kettle är de enda peppar jag kan komma på på rak arm. De gör även de godaste vinägerchipsen - balsamvinäger och havssalt. Sjävla chipsen är som lantchips.

Walkers gjorde nyligen om sina chips för att göra dem 'nyttigare', och blev rätt äckliga.
Ett annat märke som är väldigt gott är ett jag inte kan komma på namnet på nu... men påsarna har ett litet genomskinligt 'fönster' så man kan se chipsen och resten av påsen är vit med ränder i olika färger beroende på smaken. Köp om ni stöter på dem.
Citera
2005-08-14, 20:44
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocki
Kettle är de enda peppar jag kan komma på på rak arm. De gör även de godaste vinägerchipsen - balsamvinäger och havssalt. Sjävla chipsen är som lantchips.

Walkers gjorde nyligen om sina chips för att göra dem 'nyttigare', och blev rätt äckliga.
Ett annat märke som är väldigt gott är ett jag inte kan komma på namnet på nu... men påsarna har ett litet genomskinligt 'fönster' så man kan se chipsen och resten av påsen är vit med ränder i olika färger beroende på smaken. Köp om ni stöter på dem.

jag tror du tänker på seabrooks, diggade "canadian ham"
kettle salt & vinegar fanns iallafall tidigare i Gray's American Store i Malmö
Citera
2005-08-15, 09:49
Medlem
Subway har små påsar med Walkers vinäger chips som man kan välja om man köper ett meal.
Citera
2005-08-16, 12:09
Medlem
Milous avatar
Pubar

De flesta engelska/irländska pubar brukar sälja Walkers Salt and Vinegar, har även till min stora glädje märkt att de säljs på Norrlands nation i Uppsala, mkt passande till den billiga ölen!
Citera
2005-08-16, 22:27
Bannlyst
Sorry to say, men jag kakar Walker's Salt & Vinger flavoured chips right now...

www.walkers.co.uk

Cheers matey...
Citera
2005-08-16, 23:17
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag kan inte minns att jag ätit vinägerchips. Det låter ju inte gott ens
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera