2014-04-08, 13:11
Medlem
Jag är mycket sugen på att köpa en mörblå vårjacka. Men saken är den att jag har många mörkblå jeans i samma nyans (ej klassisk jeansfärg utan mörkare blå).

Kan man ha byxor och jacka i samma färg eller anses det som inkorrekt?
Citera
2014-04-08, 13:17
Medlem
Adversariuss avatar
Inkorrekt enligt vem? Och varför låter du andra människor avgöra vad du ska klä dig i?
Citera
2014-04-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dressed
Jag är mycket sugen på att köpa en mörblå vårjacka. Men saken är den att jag har många mörkblå jeans i samma nyans (ej klassisk jeansfärg utan mörkare blå).

Kan man ha byxor och jacka i samma färg eller anses det som inkorrekt?

Har väldigt många kompisar som har samma färg på jacka och byxa, speciellt marinblått bland killar. Även många tjejer jag känner har svarta byxor och svart jacka (oftast skinnjacka).

Själv ser jag inget fel med det, bara du inte har en blå tröja under, ha istället gärna någon annan färg som passar. Turligt nog passar blått till det mesta.

Men skulle jag själv välja, föredrar jag en jacka i en neutral färg som Beige. Lagom fräsch för våren/sommaren och passar i princip till det mesta!
Citera
2014-04-08, 13:42
Medlem
kekomis avatar
Skit i vad som anses korrekt eller inte, det viktiga är att du gillart!
Citera
2014-04-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekomi
Skit i vad som anses korrekt eller inte, det viktiga är att du gillart!

Känner man osäkerhet kring vad man gillar är det bra att fråga om synpunkter. Känner man osäkerhet över ens kläder lyser detta ofta igenom.

Blåa byxor och blå jacka går självfallet att bära ihop, de bör dock ha olika nyanser. Allt handlar egentligen sedan om hur du matchar med skor och tröja.
Citera
2014-05-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Känner man osäkerhet kring vad man gillar är det bra att fråga om synpunkter. Känner man osäkerhet över ens kläder lyser detta ofta igenom.

Blåa byxor och blå jacka går självfallet att bära ihop, de bör dock ha olika nyanser. Allt handlar egentligen sedan om hur du matchar med skor och tröja.

Precis, jag känner mig trygg i det jag vet är korrekt.

Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in