Citat:
Ursprungligen postat av
VanDeKamp
Tidigare har det varit ett annat bolag som delat ut tidningar och då har det inte varit Postens bilar heller. Däremot körde de lika idiotiskt. Inatt var det en hederlig gammal gul postbil som lekte Formel1 utanför så jag vet inte om de kanske tagit över tidningsutdelningen.
Hade de kört väldigt sakta så hade jag inte brytt mig nämnvärt, men med tanke på att jag ofta är ute vid den tiden så känner jag inte för att riskera att bli jagad av en tidningsutdelare på gångbanan mitt i natten. Det är ju heller inte särskilt otroligt att andra människor rör sig på cykel- och gångbanorna runt 01:00.
Ska ringa och kolla upp vad som gäller.
Jag bor i en mindre kommun och har tidigare kört ut tidningar, i min egna bil, och då var man i princip tvungen att köra på cykel/gångbana och i fel sida också. Att man kör fort är för att man MÅSTE annars hinner man inte. Vi hämtade upp tidningarna "som ofta var försenade) kl.3 på morgonen, och skulle vara klara senast kl.6 oavsett distriktets storlek, och kom man för sent med tidningen klagade folk direkt. Om tanken är att man skall gå ur bilen med varje tidning, blir det nog svårt att få folk, och det kommer att ta dubbelt så lång tid, annars blir där väl ställd krav att lådan ska finnas i vägkanten istället.
Jag blev stannat av en polisbil en natt när jag körde som en biltjuv emot körriktningen, de sa inget, undrade bara om jag hade sett nåt konstigt vid apoteket där det hade varit inbrott, och önskade mig en fortsatt bra dag.