2014-04-07, 17:53
Medlem
Har ni sett detta? Samsung Galaxy S4 med studentvarianten av Tele2 Fastpris. Det är alltså fria samtal, sms och 3GB surf + telefonen för 245 kr/mån. Är det värt att köpa? Jag är dock inte ett stort fan av S4:an pga. en massa lagg man sett hos andras mobiler. Till och med i affärer brukar den va lite trögare än alla andra telefoner (Nexus 5an var RIKTIGT snabb!), jag är van med iPhones som brukar glida på fint.

Jag vet att det är en mobil av kvalité men det känns som att den kommer att kännas lite gammal efter ett tag nu när alla nya mobiler kommer ut (M8, S5, Z2 osv.). Så vad tycker ni? Borde man köra på?

Här är själva annonsen för erbjudandet
http://i.imgur.com/09dKY7T.png
Citera
2014-04-07, 18:09
Medlem
MechanicalBoys avatar
S4rna som sitter i butikerna är demotelefoner och har inte samma prestanda som de riktiga. S4.an är en grym lur och för det priset så ere absolut värt
Citera
2014-04-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaffel123
Har ni sett detta? Samsung Galaxy S4 med studentvarianten av Tele2 Fastpris. Det är alltså fria samtal, sms och 3GB surf + telefonen för 245 kr/mån. Är det värt att köpa? Jag är dock inte ett stort fan av S4:an pga. en massa lagg man sett hos andras mobiler. Till och med i affärer brukar den va lite trögare än alla andra telefoner (Nexus 5an var RIKTIGT snabb!), jag är van med iPhones som brukar glida på fint.

Jag vet att det är en mobil av kvalité men det känns som att den kommer att kännas lite gammal efter ett tag nu när alla nya mobiler kommer ut (M8, S5, Z2 osv.). Så vad tycker ni? Borde man köra på?

Här är själva annonsen för erbjudandet
http://i.imgur.com/09dKY7T.png
Jag försökte beställa, men det funkar ju inte. Kan du länka? Kommer bara till 345 kr, och den enda länken som jag hittade blev error... är detta båg må tro?
Citera
2014-04-07, 19:48
Medlem
Gallipolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MechanicalBoy
S4rna som sitter i butikerna är demotelefoner och har inte samma prestanda som de riktiga. S4.an är en grym lur och för det priset så ere absolut värt

Förutom att batteritiden är helt jävla värdelös.
Citera
2014-04-07, 19:51
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
S4rna som sitter i butikerna är demotelefoner och har inte samma prestanda som de riktiga.

Källa?

I call bullshit.
Citera
2014-04-07, 20:08
Medlem
MechanicalBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Källa?

I call bullshit.

Har nyligen avslutat min tjänst i en tele2 butik. Enuff?
Citera
2014-04-07, 20:15
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Har nyligen avslutat min tjänst i en tele2 butik. Enuff?

Har själv gjort över 5 år som butikschef, utöver plastdummies och skarpa lurar med lite demotjafs har jag aldrig sett demotelefoner med sämre hårdvara, det verkar ju dessutom tämligen kontraproduktivt.
Citera
2014-04-07, 20:41
Medlem
MechanicalBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Har själv gjort över 5 år som butikschef, utöver plastdummies och skarpa lurar med lite demotjafs har jag aldrig sett demotelefoner med sämre hårdvara, det verkar ju dessutom tämligen kontraproduktivt.

Tele2 butikerna har inte funnits i 5 år.

Det är inte alla telefoner som är av sämre kapacitet men just samsungs nyare modeller är det. Tro mig eller ej. Antar att det kostar jävligt mycket att ge alla butiker två st telefoner som inte ska säljas.
Citera
2014-04-07, 20:47
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Tele2 butikerna har inte funnits i 5 år.

Det är inte alla telefoner som är av sämre kapacitet men just samsungs nyare modeller är det. Tro mig eller ej. Antar att det kostar jävligt mycket att ge alla butiker två st telefoner som inte ska säljas.

Kollade med en kollega som fortfarande jobbar, deras 2 st S4r i demostället från Samsung är iaf skarpa och identiska med salulurarna.

Dessutom blir det företagsekonomiskt sett dyrare att specialtillverka små serier av annorlunda demoenheter pga stordriftsfördelarna
Citera
2014-04-07, 21:00
Medlem
MechanicalBoys avatar
Har fått denna information direkt från samsung och det är en märkbar skillnad på snabbheten mellan demotelfonerna och de vanliga. Ska kolla upp detta närmre imorgon.
Citera
2014-04-08, 13:02
Medlem
Skulle snarare rekommendera iPhone 5C. Jag har haft både Samsung och iPhone och upplever den senare som mer driftsäker och bättre batteritid. Just nu har jag en iPhone 5S som visserligen är något dyrare, men jag är iaf helnöjd med den.
Citera
2014-04-08, 18:38
Medlem
Bajsa inte sönder tråden för faan!

Finns det någon direktlänk till erbjudandet, finns bara ord pris 345kr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto