2005-08-11, 19:34
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
En av mina absoluta favoritfilmer är "En främling i familjen" med Leonardo di Caprio och Robert de Niro i huvudrollerna. Nästan alla filmer som dessa två skådisar är med i är bra!
Hur som helst, jag vill ha tag på denna DVD och med svensk text. Jag har letat som fan men inte hittat den. Har ni några tips eller är det helt omöjligt?

Jag har hittat den i Tyskland men då var den naturligtvis dubbad till tyska och bara tyska och turkiska (!) som undertext.
Filmen är förresten efter Tom Wolfe´s självbiografiska roman och heter "This boys life" på originalspråk. Den boken skulle jag också vilja ha tag i men den verkar bara finnas på engelska.

Jag fascineras en smula av denna film eftersom den påminner en hel del om min egen uppväxt.
Vad tycker ni om filmen förresten?
Citera
2005-08-11, 19:37
Medlem
palefaces avatar
vad heter filmen på engelska?
Citera
2005-08-11, 19:39
Medlem
Paleface:

Citat:
vad heter filmen på engelska?

Samma som boken, "This boys life".
Citera
2005-08-11, 20:00
Medlem
Capones avatar
http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2&title=114101

£13.99 med frakt och allt.
Citera
2005-08-11, 20:12
Medlem
Capone:

Tack för att du försökte hjälpa mig men tyvärr så är det inte svensk text. Jodå, jag kan engelska men det känns på något vis inte "på riktigt" när jag måste översätta i huvudet hela tiden. Det är väl något fel i skallen på mig men jag måste översätta till svenska hela tiden för att det ska kännas äkta.
Detta gör att det blir jobbigt, själva underhållningsvärdet försvinner tyvärr. Likadant är det när jag läser engelska böcker, jag tänker: "Jovisst, men egentligen så heter det si och så på svenska" osv, osv.
Ungefär samma fenomen som man kan uppleva när man är utomlands och kollar på klockan, "Jaha, nu är klockan elva, men egentligen så är hon två, för det är klockan hemma!"
Citera
2005-08-12, 03:21
Medlem
Cineastens avatar
GH: Det är en mycket bra film. Jag tycker faktiskt att alla tre huvudrollsinnehavarna - Ellen Barkin, Leo de Cappucino och De Niro är fantastiska. Hela filmen känns väldigt äkta och jag vet inte..den är baraså otroligt bra. Jag älskade den när jag såg dne första gången och jag tycker fortfarande att den är otroligt bra. En av mina absoluta favoritfilmer.

De Niro i rollen som den sadistiske losern gör utan tvekan en av sina bästa rolltolkningar någonsin. När han och De Cappucino ryker ihop i köket i slutset bara ställer sig håret på armarna. Jag ryser bara jag tänker på den scenen och ändå "bättre" blir det när Leo och Ellen Barkin inser att de inte länge måste stå ut med De Niros ständiga tråkningar och fysiska misshandel av grabben. Njutning!!
Citera
2005-08-13, 09:45
Medlem
Cineasten:

Citat:
GH: Det är en mycket bra film. Jag tycker faktiskt att alla tre huvudrollsinnehavarna - Ellen Barkin, Leo de Cappucino och De Niro är fantastiska. Hela filmen känns väldigt äkta och jag vet inte..den är baraså otroligt bra. Jag älskade den när jag såg dne första gången och jag tycker fortfarande att den är otroligt bra. En av mina absoluta favoritfilmer.

Det märkliga är att den aldrig fick något genomslag här i Sverige. Vet inte vad det beror på för det är ju verkligen en storfilm.
Har för mig att den även oscarsnominerades, eller om det enbart var Di Caprio? Minns inte riktigt.
Citera
2005-08-14, 16:16
Medlem
nollans avatar
mycket bra film!

de niro är riktigt kuslig som fadern! drar dock lite på smilbanden åt hans tokerier trots att det ofta är väldigt tragiskt...hur fan är det nu, insisterar han på penetration i bakdörren på frugan sin eller är det bara bakifrån?
Citera
2005-08-14, 18:04
Medlem
Cineastens avatar
Bakifrån. Han ville bara göra det bakifrån eller från sidan eftersom han inte ville se ansiktet på sin partner när han satte på henne.
Citera
2005-08-14, 18:56
Medlem
Kalle-Swartss avatar
http://www.axelmusic.com/productDetails/085392461929

10:99£ med frakt

Engelska texter kanske funkar för dig?

(Jag såg vad du skrev och jag hatar när det inte finns undertexter överhuvudtaget men med engelska funkar det för mig i alla fall)
Citera
2005-08-14, 19:24
Medlem
Kalle-Swarts:

Citat:
(Jag såg vad du skrev och jag hatar när det inte finns undertexter överhuvudtaget men med engelska funkar det för mig i alla fall)

Tack för länken, ska kolla in den.
Och ja, det är likadant för mig. Finns det bara en engelsk undertext så går det faktiskt bättre av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in