• 7
  • 8
2014-05-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hummingbird85
Låter ju nästan som att han bara är fysiskt attraherad?

Eftersom han faktiskt inte tar det vidare utan bara flirtar på avstånd så bör du kanske ta det som att det bara är for fun då?
NU när han gjort slut med flickvännen finns en trampolinrisk. Dvs att du blir den - TS alltså - som får honom att fatta att han är värd något på "marknaden". Och använder dig som trampolin ut i verkligheten. Inte som mest som tröst då utan som just en språngbräda framåt i livet.
Citera
2014-06-04, 23:38
Medlem
Oj vad jag är seg när det inte är problematiskt längre.

Ni undrar varför jag hade bestämt mig för att lägga ner, och anledningen är väl just för att undvika det där med att bli besviken, plus att det kan bli problem för oss på jobbet pga de olika positionerna. Men. Nu har vi varit ute ett par gånger tillsammans, fast ihop med fler kollegor. Inget har hänt förutom att han har flirtat lite mer öppet... Jag är lite för feg, just pga chefgrejen känner jag. Och det är han också, för han får ju inte. Men jag är ganska säker på att han är väldigt sugen på fler än ett plan nu. :P

Så jag antar att det hänger på mig. Nu är han bortrest i några veckor. Får se sen
Citera
2014-06-04, 23:55
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonshots
Oh. Det är han som har sagt det. För något halvår sen på en after work började vi pata om förhållanden och han sa att hans var ganska krävande. Hon tillät honom inte att träffa kompisar, ringde honom minst tio gånger per dag på jobbet och hade inställningen att han ska försörja henne för hon tycker det är trist att jobba.
Det är mer eller mindre fritt fram. Fy fan vilken subba som har lagt klorna om honom. Förmodligen har de gemensam bostad eller något praktiskt som håller honom tillbaka från ett uppbrott. Du gillar honom och han gillar dig. Finns det något riktigt skäl (förutom töntiga moralkakor) till att ni inte ska ge det ett försök?

Jag tycker du kan säga till honom att du vill att han "stannar kvar" på kontoret/jobbet en stund efter stängning eftersom du behöver diskutera en "privat angelägenhet" med honom. Då fattar inte medarbetare vad som pågår utan tror att det är något jobbrelaterat.

Väl när ni är ensamma förklarar du att du blir ledsen för hans skull för att han har så kontrollerande flickvän. Säg att du inte vill se honom olycklig utan att han kan prata med dig om hur han känner.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in