2014-04-14, 01:25
Medlem
420Ainaslayers avatar
Jag har sagt till min psykolog att jag röker dagligen och hon säger bara att hon inte kan något om det så hon tänker inte kommentera om mitt bruk är negativt eller positivt
Citera
2014-04-15, 01:04
Medlem
Jag tycker absolut du skall berätta det, cannabis förstärker dina interna och utomstående upplevelser samt påverkar dina kognitiva funktioner. Som du säger, du röker för att du har svårt att sova och CB är absolut ingen medicin mot sömnlöshet, det är bättre att du låter din psykolog ge dig rätt verktyg till att hantera dina problem. Men absolut! Jag förstår dig helt och hållet, men det är en väsentlig del för din behandling och när du är frisk så finns det inget som hindrar dig att röka vid de tillfällen du känner för det. Men under en pågående behandling skulle jag inte brukat CB.

Beror givetvis på vilket förtroende du har för din psykolog, känner du att ni har en god relation så kommer hon inte att straffa dig utan lyssna, ta in och ge sin synpunkt på saken. Behandlingen utgår alltid ifrån dig!
Citera
2014-04-15, 13:09
Medlem
Jag undrar varför du övervägde att berätta det.
Citera
2014-04-22, 20:38
Medlem
Zoms avatar
Psykisk hälsa → Psykiatri och psykofarmaka

/mod
Citera
2014-04-23, 02:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Jag tycker inte din länk säger så mycket.
Hur många var med i denna studie ?
Var det mer än två personer ?

Herregud, går ju att läsa om man lägger ner 1 min.

I vilket fall som helst så tror jag att de flesta anser att en vetenskaplig artikel i en respekterad vetenskaplig tidning som journal of addiction medicine är mer trovärdig än några random pundare på t ex flashback.

Uppenbart är att det påverkar den kognitiva förmågan som är rätt viktig vid kognitiv terapi. Ta upp det, borde ligga i dina egna intressen att bli "frisk".
Citera
2014-04-24, 03:53
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaealy
Herregud, går ju att läsa om man lägger ner 1 min.

I vilket fall som helst så tror jag att de flesta anser att en vetenskaplig artikel i en respekterad vetenskaplig tidning som journal of addiction medicine är mer trovärdig än några random pundare på t ex flashback.

Uppenbart är att det påverkar den kognitiva förmågan som är rätt viktig vid kognitiv terapi. Ta upp det, borde ligga i dina egna intressen att bli "frisk".

Du borde läsa denna först sedan kan vi fortsätta vår diskussion.

http://nymnchen.blogspot.de/2014/01/kognition-och-cannabis.html
Citera
2014-04-25, 21:24
Medlem
SeMeNoMores avatar
Beror på vad du har för medicin. De kommer med all säkerhet försöka få dig att sluta, remissa till diverse terapeuter inom missbruksvården och följa upp hur det har gått. Du kan få lämna urinprov för att visa att du är ren, annars riskerar du att bli utan hjälp/medicin om du inte går med på deras villkor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in