Citat:
Ursprungligen postat av
sarahmarshall
Det kan ju vara värt för dig att veta att KBT inte är speciellt verksamt under pågående substansbruk. Så vill du att terapin skall hjälpa kan det vara idé att berätta det för psykologen, så denne kan försöka ge dig andra verktyg som kan fylla den funktion som rökat gör i nuläget. Om du vill uppa dina chanser till ett bättre psykiskt mående!

Du vet fan inte vad du pratar om. Jag har gått i KBT och rökt cannabis. Nu mår jag bra pågrund av att jag lärt mig tekniken att använda KBT. Jag har testat statens kemiska skit droger och dom stänger av dig totalt. Du får ingen riktig glädje och du blir aldrig riktigt nedstämd, du blir kemiskt lobotomerad.
Det som folk tror i Sverige om cannabis är annorlunda jämfört med många andra länder.
Cannabis har visat sig vara mycket bra för folk med psykiska problem. Inte i Sverige men det är bara för att man blir klassad som en andra klassens medborgare här. I USA där det har varit lagligt att använda cannabis nu i många år mot psykiska problem har bl.a. Självmorden minskat drastiskt. Detta är ingenting som vi pratar om i Sverige.
Cannabis har räddat mitt liv och detta är jag säker på.