2014-04-05, 22:04
Medlem
Tjena!

Det här kommer låta jättelöjligt men min vän har fått mig att börja bli fundersam, det är så att jag flyger från Norge till Spanien imorgon och hade tänkt att ta med mig 3 dosor snus och tänkte inte mer på det förrän min polare börja snacka om att vi inte reser inom EU och att det kan bli problem för mig att ta ut tobak från Norge(dock är ju snusen köpt i Sverige) in till EU, tycker det låter löjligt men vi är ju trotts allt i Norge och vi vet ju hur dom kan vara.

Så, hur fungerar det ?
Citera
2014-04-05, 22:13
Medlem
Augmenteds avatar
Det ska inte vara något problem med 3 dosor.
Citera
2014-04-05, 22:13
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boatsNhoes
Tjena!

Det här kommer låta jättelöjligt men min vän har fått mig att börja bli fundersam, det är så att jag flyger från Norge till Spanien imorgon och hade tänkt att ta med mig 3 dosor snus och tänkte inte mer på det förrän min polare börja snacka om att vi inte reser inom EU och att det kan bli problem för mig att ta ut tobak från Norge(dock är ju snusen köpt i Sverige) in till EU, tycker det låter löjligt men vi är ju trotts allt i Norge och vi vet ju hur dom kan vara.

Så, hur fungerar det ?

3 dosor? Hade det varit 300 hade det varit en annan femma kanske. dem kommer inte bry sig ett skit.
Citera
2014-04-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Det ska inte vara något problem med 3 dosor.

Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
3 dosor? Hade det varit 300 hade det varit en annan femma kanske. dem kommer inte bry sig ett skit.

Härligt grabbar! Då var det som jag tänkte men kände mig tvungen att dubbelkolla, lagom kul om polaren hade haft rätt
Citera
2014-04-05, 22:40
Medlem
zobs avatar
EDIT: kom på att du snackade om Norge
Citera
2014-04-05, 23:01
Medlem
Haubits77Bs avatar
Fast så länge TS är svensk medborgare bör det inte vara några problem.
Det finns en formell sammanställning kring hur mycket snus man får ta med till olika länder.
Citera
2014-04-06, 00:41
Medlem
gasproxs avatar
Tio dosor portion eller fem dosor lössnus brukar vara gränsen inom EU (=vad man får ta in i EU), men de kollar i princip aldrig. Speciellt inte i handbagaget. Gränserna är lite diffusa och varierar från land till land även inom EU. Så länge mängden kan anses vara för privat bruk ska det inte vara några problem.

Edit: Såg nu att du var orolig för att ta _ut_ snus ur Norge. Vad du har med dig ut ur ett land är sällan av intresse. Om de mot förmodan kollar dig någonstans lär det vara när du ska in i ett land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in